الوفاق: پروژه سلب تابعیت و تبعید بحرینی ها از سوی رژیم متوقف شود

الوفاق: پروژه سلب تابعیت و تبعید بحرینی ها از سوی رژیم متوقف شود

جمعیت الوفاق بحرین در پی اصرار نظام آل خلیفه در سلب تابعیت و تبعید شهروندان بحرینی به خارج از این کشور بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های بحرینی، جمعیت الوفاق بحرین در پی اصرار نظام آل خلیفه بر  سلب تابعیت و تبعید شهروندان بحرینی به خارج از این کشور بیانیه ای صادر کرد.

الوفاق در این بیانیه آورده است: نظام بحرین با سلب تابعیت از شهروندان اصیل بحرین آنان را از داشتن هرگونه تابعیتی محروم کرده و سپس به همین علت اقدام به تبعید آنان به خارج از بحرین می نماید.

الوفاق با اشاره به اینکه در این هفته بحرین شاهد اخراج جمعی از شهروندان خود به خارج بوده اعلام کرد که این امر همچنان ادامه دارد و در روزهای پیش رو نیز شهروندان دیگری تبعید و اخراج خواهند شد که ریشه های راسخ و با قدمتی در وطن خود بحرین دارند.

الوفاق همچنین بیان کرد:  اجبار شهروندان به مهاجرت اجباری و مستبدانه روشی غیر انسانی است که هیچ جایگاه قانونی نداشته و نظام در ضمن سیاست های خود مبتنی بر آزار و اذیت شهروندان و جرم های ضد حقوق بشری به واسطه فرمانروایی که برپایه استبداد و دکتاتوری بنانهاد شده به آنها جامه عمل می پوشاند.

الوفاق تاکید کرد: این سیاست های عنصری وطائفی (تبعیض گرایانه) گویای روش انتقام جویانه نظام است که همیشه در سیاست های رژیم های متحجر و افراط گرا دیده میشود. نظام مرجع اعلای شیعیان بحرین آیت الله عیسی قاسم و تعداد بسیاری از علما، شخصیت ها، دانشگاهیان و فعالان را به همین سیاست و جرم مورد هدف قرار داده و همچنان این سیاست خود شامل سلب تابعیت و محروم ساختن آنان از روال زندگی را ادامه میدهد.

الوفاق بیان کرد: این اقدامات نشانگر مدیریتی ست که نظام در تعامل با شهروندان بحرین بکار گرفته چرا که حرکت ملی عظیم و وسیعی در جریان است که در آن اکثریت سیاسی بحرین خواستار دموکراسی، عدالت، آزادی و انسانیت هستند و میخواهند همانطوری که بقیه ملت های با استقرار و متمدن زندگی می نمایند زندگی کنند.

الوفاق در پایان برضرورت توقف این پروژه عنصری و غیر انسانی و عدم سکوت در قبال این حجم وسیع از تجاوزات غیر انسانی و ضد حقوق بشری تاکید کرد.

کد خبر 4216583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha