۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰

در گفتگو با مهر بررسی شد؛

دلیل انتخاب شهردار منطقه هفت بعنوان نایب رئیس تنیس روی‌میز چیست؟

دلیل انتخاب شهردار منطقه هفت بعنوان نایب رئیس تنیس روی‌میز چیست؟

انتصاب شهردار منطقه هفت تهران بعنوان نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز اقدامی است که ابهامات دارد اما به گفته مسئولان فدراسیون در راستای پیشبرد اهداف انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با پیشنهاد مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز و تائید وزیر ورزش، روز گذشته سمیه حاجوی به عنوان نایب رئیس این فدراسیون منصوب شد. حکم سلطانی فر برای حاجوی در حالی صادر شد که پست نایب رئیسی در فدراسیون تنیس روی میز طی سال های گذشته بدون مسئول بود و در واقع با انتخاب انجام شده، مدیریت این پست از بلاتکلیفی خارج شده اما نسبت به آن، ابهامات و انتقاداتی وارد است!

حاجوی به عنوان شهردار منطقه هفت تهران به عنوان نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز منصوب شده است. برخی انتقادهای مطرح شده هم بر این است که نایب رئیسی شغل است و به همین دلیل انتخاب انجام شده درست نیست در حالیکه طبق قانون پست نایب رئیسی در فدراسیون ها شغل به حساب نمی آید. بنابراین به لحاظ قانونی انتخاب صورت گرفته برای تعیین نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز مشکلی ندارد اما در مجموع این سوال مطرح است که «انتخاب و معرفی شهردار منطقه هفت به عنوان نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز بر چه مبنا و باچه هدفی انجام شده است؟» و اینکه «برای این انتخاب چه گزینه هایی ملاک عمل قرار گرفته است؟»

مهرداد علی قارداشی: نایب رئیس جدید فدراسیون به نسبت شرح وظایفش سابقه دارد
مهرداد علی قاردارشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد گفت: با توجه به نیازی که برای این پست داشتیم و سوابق مدیریتی که سمیه حاجوی در کارنامه دارد، تصمیم گرفتیم وی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای نایب رئیسی معرفی کنیم. حاجوی ویژگی های لازم را داراست که از طرف مراجع ذی صلاح و شخص وزیر ورزش هم تایید  شد. 

وی در مورد اینکه «آیا نایب رئیس جدید تنیس روی میز پیشینه ای در ورزش و مدیریت آن دارد؟»، تصریح کرد: حاجوی جزو قهرمانان نبوده اما در ورزش فعالیت هایی داشته است. همکاری با فدراسیون ناشنوایان به عنوان مشاور را هم در کارنامه دارد. ضمن اینکه برای پست نایب رئیسی، برخورداری از تحصیلات عالیه مدیریتی و داشتن تجربه لازم در این زمینه خیلی اهمیت دارد که حاجوی از آنها برخوردار است. 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه نایب رئیس جدید این فدراسیون تجربه زیادی در حوزه مدیریت کلان شهری دارد، تصریح کرد: به عنوان مسئول ترین فرد در تنیس روی میز و کسی که نفر اول این رشته به حساب می آید، قطعا تصمیماتی می گیرم که بعد از پایان دوره ریاستم بتوانم نسبت به آنها پاسخگو باشم. دو سال از مدیریت من در تنیس روی میز می گذرد و در این مدت نتایج خوبی به لحاظ رنکینگ جهانی بازیکنان و در کل وضعیت ملی پوشان در هر دو بخش مردان و زنان کسب کرده ایم. قطعا این نتایج در راستای بسیاری از برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها برای آنها به دست آمده است. 

قادراشی تاکید کرد: از این به بعد هم در مقابل سایر تصمیمات مسئول هستم  و قطعا به همین دلیل با حساسیت و اطمینان خاطر آنها را اتخاذ می کنم. در پسِ این انتخاب هم ملاک هایی وجود داشته که در بستر زمان نتایج آنها مشخص خواهد شد. طبق اساسنامه، برای نایب رئیسی شرح وظایفی مشخص شده و نایب رئیس منتخب فدراسیون هم به نسبت این شرح وظایف، سابقه مدیریت دارد. 

محمود نظری: هدف کمک گرفتن از پتانسیل های موجود برای توسعه تنیس روی میز است
محمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز هم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد انتخاب اخیر در این فدراسیون توضیح داد و گفت: فدراسیون ها در دو بخش قهرمانی و همگانی فعالیت می کنند.  بر این اساس توسعه  و گسترش بخش همگانی یکی از وظایف مهم ما به حساب می آید.  در این بخش و برای رسیدن به اهداف موردنظر باید از پتانسیل های موجود استفاده کرد. 

وی در همین رابطه با تاکید بر اینکه شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی بزرگترین سازمانی است که مردم به آن سر وکار دارند، تصریح کرد: فدراسیون تنیس روی میز از هر پتانسیلی برای گسترش بخش همگانی استفاده می کند. هدف ما این است که از پتانسیل شهرداری استفاده کنیم و سمیه حاجوی هم به عنوان فردی که مدیریت در این نهاد را در کارنامه دارد و همچنان هم در آن مشغول است، می تواند قطعا همراه و کمک فدراسیون برای دستیابی به اهداف باشد. 

دبیر فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: در رابطه با بخش قهرمانی با موسسات عالی و بانک ها همکاری می کنیم و حتی بعضا نماینده اسپانسرها با تیم ها اعزام می شوند. هیچ پنهان کاری هم نداریم. در رابطه با توسعه بخش همگانی هم باید خیلی شفاف عمل کنیم و از کمک و همراهی نهادهای مربوطه استفاده می کنیم. 

وی همچنین با اشاره به الگوبرداری فدراسیون تنیس روی میز از چینی ها خاطرنشان کرد: هدف افزایش علاقمندی به تنیس روی میز است. در این زمینه از چینی ها الگو گرفته ایم. چین که امروز بسیاری از برترین های تنیس روی میز جهان را در اختیار دارد به بخش همگانی و توسعه تنیس روی میز میان توجه زیادی داشته است. فدارسیون ایران هم همین الگو را در برنامه ریزی های خود لحاظ کرده است و لازمه اجرای آن کمک گرفتن از نهادهای مرتبط است.

نظری در پایان گفت: طی دو سال گذشته ۲ هزار نفر به سرانه افراد بیمه شده تنیس روی میز اضافه شدند. با رویکردی که داریم و تعامل با شهرداری و بهره گیری از توان مدیریتی پتانسیل های این نهاد مانند نایب رئیس جدید فدراسیون، این جمعیت بیشتر هم خواهد شد. ضمن اینکه احتمالا به زودی نیروهای تاثیرگذار دیگری از سایر بخش های شهرداری یا حتی نهادهای دیگر (عمومی غیردولتی) هم به جمع هیات رئیسه فدراسیون اضافه شوند. در کل از کمک و پتانسیل هر نهادی که امکان داشته باشد برای توسعه تنیس روی میز و نزدیک تر شدن به اهداف پیش بینی شده، استفاده می کنیم. 

به گزارش مهر، البته خبرنگار مهر برای گفتگو با نایب رئیس جدید فدراسیون تنیس روی میز هم تلاش زیادی داشت تا بتواند از برنامه های وی برای فعالیت در این فدراسیون ها و تاثیری که می تواند در پیشبرد اهداف مورد نظر داشته باشد، مطلع شود اما در نهایت موفق به انجام آن شد. 

در هر صورت امید می رود با انتخاب صورت گرفته، تاثیر لازم برای تنیس روی میز و اهالی آن داشته باشد نه اینکه صرفا کمک کرده باشد تا فقط حکمی به مجوزهای صادر شده برای ورود به مدیریت ورزش اضافه شده باشد و عضویت در هیات رئیسه یک فدراسیون معتبر به کارنامه کاری یک فرد اضافه شود. 

کد خبر 4219561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha