۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳

محمد بابایی خبر داد؛

«مصحف محشی» قرآنی ویژه قاریان و اساتید قرآنی منتشر شد

«مصحف محشی» قرآنی ویژه قاریان و اساتید قرآنی منتشر شد

محمد بابایی مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از انتشار «مصحف محشی» قرآنی ویژه قاریان و اساتید قرآنی خبر داد.

محمد بابایی مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح ویژگی های «مصحف محشی» پرداخت و گفت: این قرآن پروژه ای توسط دو مجموعه شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم به صورت مشترک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مصحف محشی چهار بخش دارد، ادامه داد: هر صفحه قرآن چهار بخش دارد که یک بخش آن صفحه مصحف قرآن در همان صفحه بندی رایج در حاشیه است که ذیل آن سه دسته دیگر مطلب که خلاصه آن صفحه بیان شده و بخش دوم نکات مربوط به وقف و ابتدا و دلایل علمی آن آمده و بخش سوم  لغاتی است که برخی از نکات آن به عنوان نکات تفسیری که مدنظر آن بوده درج شده و  یا برخی از لغات سخت آن توضیح داده شده که به همین دلیل به این مصحف محشی یعنی حاشیه دار گفته می شود.

بابایی با تاکید بر اینکه این حاشیه ها ویژگی این قرآن بوده است افزود: ویژگی اصلی این قرآن مطالبی است که در حاشیه آن خورده است و هرکسی که بخواهد در یک صفحه قرآن حول چه چیزهایی درج شده است از این مصحف  استفاده میکند.

مدیر مرکز طبع و نشر قرآن کریم افزود:این مصحف برای قاریان قرآن، اساتید و معلمین قرآنی تهیه شده و اگر نکاتی را در حین تدریس و یا نکاتی را به دانش آموزان آموزش دهند کار تحقیق شده ی مناسبی در این مصحف انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مصحف به عنوان منبع بسیار خوبی جهت استفاده علامات وقف و ابتدا توسط قاریان مورد استفاده قرار خواهد گرفت اظهار داشت: این مصحف پروژه مشترک شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر است که این دو مجموعه شورای تحقیق داشته که استید برجسته کشور عضو این شورا هستند و نظارت علمی و محتوایی این مصحف توسط این اساتید انجام شده است.

 گفتنی است، مراسم رونمایی از چاپ جدید مصحف مُحشّی باحضور سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، مصطفی زرنگار معاون پژوهشی شورای عالی قرآن ، حمیدرضا مستفید از پژوهشگران مؤثر در این اثر و جمعی از اساتید قرآنی،هفته گذشته در شورای عالی قرآن برگزار شد.

این مصحف پیش از این طی سه نوبت توسط انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن و انتشارات اسوه در قطع رحلی بزرگ به طبع رسیده بود که پس از بازنگری مجدد در محتوای کار و اصلاحات شکلی محتوایی، در قطع رحلی کوچک (که قابل استفاده‌تر است) و با کاغذ نازک به طبع رسیده است. همچنین نوع کاغذ این مصحف، 55 گرمی خود رنگ بوده که در شمارگان 3000 نسخه و در قطع رحلی کوچک به چاپ رسیده است و در فروشگاه مرکز طبع و نشرقرآن کریم عرضه شده است.

   

کد خبر 4225884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha