۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۱۳

به قلم ابراهیم حسن‌بیگی؛

«اشکانه» برای نهمین نوبت تجدید چاپ شد

«اشکانه» برای نهمین نوبت تجدید چاپ شد

رمان «اشکانه» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی برای نهمین نوبت از سوی نشر قدیانی بازنشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر قدیانی برای نهمین نوبت، رمان «اشکانه» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی را روانه بازار کتاب کرد.

این رمان که حسن بیگی آن را در سال ۸۳ نوشته است، توسط محمد رضا بایرامی ویرایش شده است.

در این رمان داستان زندگی سید حسین، جانباز ۷۰ درصدی روایت می‌شود که قبل از جانباز شدنش عاشق دختری می‌شود و پس از مجروحیتش همان دختر - اشکانه - از او خواستگاری می‌کند. داستان شرحی از مشکلات فراوان زندگی این زوج است که باید با فقر، جانبازی و بیماری ناشناخته سید حسین، توامان دست و پنجه نرم می کنند. در طول این زندگی کوتاه که در نهایت با شهادت سید حسین و مرگ فرزند او در شکم مادر به نوعی خاتمه پیدا می‌کند، محبت عاشقانه اشکانه پایه و محور داستان است.

اشکانه که برخلاف نظر مادر با سید ازدواج کرده است، وارد زندگی مشترکی می شود که از هر لحاظ با زندگی او در خانه پدرش متفاوت است. ولی او، تمام سختی‌ها را با عشق به سید نه تنها تحمل می کند که زهر تلخی آن‌ها را نیز از کام سید می‌زداید.

حسن بیگی پیش از این در گفتگو با مهر درباره این رمان بیان داشته بود: این اثر تقریبا حدود سال‌ ۸۲ نوشته شد؛ درست زمانی که ادبیات داستانی ما به سمت موضوعات عشقی و عاطفی پیش رفته بود و بسیاری از نویسندگان با تولید آثاری عامه‌پسند و یا اصطلاحا کتاب‌هایی زرد، دریافتی سطحی و مبتذل از عشق را در آثار خود ارائه می‌کردند. در آن زمان در جمع دوستان نویسنده این دغدغه مطرح شده بود که چرا در آثار نویسندگان جبهه و جنگ و نویسندگان ارزشی، جای پرداختن به مفهوم عشق خالی مانده و چرا هیچ گاه تلاشی از سوی این نویسندگان برای ارائه و مکتوب کردن عشق واقعی انجام نشده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم اثری در این موضوع بنویسم و جرقه‌های اولیه برای نگارش رمان «اشکانه» از آن زمان در ذهن من زده شد.

چاپ نهم از این اثر را نشر قدیانی ذر در ۲۶۱ صفحه و تیراژ ۱۱۰۰ نسخه قیمت ۱۸۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

کد خبر 4236584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha