۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۰۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

اشتغالزایی صنعتی در آذربایجان شرقی ۳۵ درصد رشد یافت

اشتغالزایی صنعتی در آذربایجان شرقی ۳۵ درصد رشد یافت

تبریز-رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶ اشتغالزایی در واحدهای صنعتی و معدنی استان در پی صدور ۴۵۶ فقره پروانه بهره برداری ۳۵درصد نسبت به سال ۹۵رشدیافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نجاتی با اشاره به افزایش ۵۶.۲ درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در سال گذشته، افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری ۱۳ هزار میلیارد ریال در واحدهای صنعتی و معدنی سرمایه گذاری و برای ۵ هزار و ۶۷۱ نفر زمینه اشتغالزایی ایجاد شد.

وی اظهارکرد: آذربایجان شرقی با صدور این تعداد پروانه، میزان سرمایه گذاری و تعداد اشتغالزایی، موفق به کسب رتبه اول در بین استان ها در ۱۱ ماه سال گذشته شد.

نجاتی با اشاره به اینکه برای ۲۱۰ فقره از پروانه های بهره برداری ایجادی صنعتی و معدنی ۵ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۳ هزار و ۱۶ نفر اشتغال زایی داشته است، گفت: در این زمینه استان آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی در خصوص میزان معافیت های گمرکی صادره گفت: در معافیت های گمرکی ماشین آلات نو با صدور ۳۰۴ فقره به ارزش ۷۴ میلیون دلار از نظر تعداد حدود ۲۹.۹ درصد و از نظر ارزش ۱۳.۵ درصد نسبت به شاخص های مشابه سال ۹۵ رشد نشان می دهد.

نجاتی اظهارکرد: آذربایجان شرقی با اجرای طرح پایش در سال های گذشته، در اردیبهشت سال گذشته در قالب طرح بررسی وضعیت واحدهای فعال صنعتی استان مقام اول کشوری را کسب کرد.

کد خبر 4263243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha