۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲

در شهرستان دنا انجام شد؛

برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری

برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری

یاسوج- جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در روستای کریک شهرستان دنا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه بویراحمد در این جشنواره با تقدیر از عمکلرد میراث فرهنگی در ایام نوروز، گفت: خوشبختانه نوروز امسال با توجه به احداث زیر ساخت های مناسب در مکان های گردشگری، خدمات  بهتری به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شده است.

محمد کاظم نظری افزود: برگزاری جشنواره ها در راستای احیای فرهنگ و آداب رسوم مردم روستاهای استان از سوی میراث فرهنگی اقدام شایسته است و با هنر مدیریت می توان ظرفیت های روستایی را در راستای اشتغال زایی برای جوانان به کار برد.

نظری به ظرفیت های روستای کریک اشاره کرد و بیان داشت: کریک علاوه بر ظرفیت های طبیعی و بکر، با دارا بودن مردمانی مهمان نواز و خونگرم مقصد خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی است.  

هنچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به دنبال احیای غذاهای سنتی، فرهنگ و آداب رسوم در روستاهای استان هستیم.

محمود باقری افزود: روستای کریک ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی در حوزه های صنایع دستی و گردشگری دارد.

باقری به بافت روستای کریک اشاره کرد و بیان داشت: خانه های قدیمی در این روستا قابلیت بالایی برای ایجاد ظرفیت های بوم گردی دارد.

باقری گفت: ضرورت دارد که جوانان این روستا همکاری کنند و از تسهیلات اشتغالزایی روستایی که دولت به منظور رفع محرومیت اختصاص داده است، استفاده کنند.

وی افزود: این قول را می دهیم که در حوزه صنایع دستی و گردشگری شغل هایی را در دهستان کریک ایجاد کنیم که دیگر جوان بیکار در این منطقه نداشته باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین هدف از برگزاری این جشنواره در کریک را معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه دانست و گفت: با احیای آداب و فرهنگ سنت مردم کهگیلویه بویراحمد در روستاها شاهد رونق تولید و اشتغال زایی خواهیم بود.

در ادامه فرماندار شهرستان دنا نیز در این جشنواره با تقدیر از میراث فرهنگی استان برای اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستانهای استان، گفت: میراث فرهنگی در خدمات دهی به مردم شهرستان دنا از دستگاهای پیشرو در استان است.

عباس بهشتی روی افزود: برگزاری این جشنواره در شکوفا ساختن ظرفیت های روستایی نقش بسزایی دارد.

بهشتی روی تصریح کرد: روستاهای شهرستان دنا قابلیت های خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد.

فرماندار دنا گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه های خوبی را در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان دنا دارد.

وی افزود: این مهم می طلبد مردم و دستگاهایی اجرایی شهرستان دنا در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 4269455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha