۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۴۹

امام جمعه یزد مطرح کرد؛

روایت نجات حاج شیخ یزدی با قسم خداوند به طلبه های سادات

روایت نجات حاج شیخ یزدی با قسم خداوند به طلبه های سادات

یزد ـ امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حاج شیخ غلامرضا یزدی لحظه ای دست از خدمت به دیگران بر نداشت، گفت: زمانی که در کوفه در آب گرفتار شده بود، خدا را به طلبه سادات قسم داد و نجات یافت.

آیت الله محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد سیره و شخصیت آیت الله مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی) اظهار داشت: ایشان از شدت علاقه ای که به سادات داشته به آنها خدمت می کرده و تمام عمر خود را صرف این موضوع کرده است.

ناصری یزدی تصریح کرد: زمانی حاج شیخ در آب گیر می کند و خدا را می خواند به اینکه من چهار شاگرد سید دارم و خدا را به آنها قسم می دهد و به همین طریق از آب نجات پیدا می کند.

وی ادامه داد: علاقه شدید حاج شیخ به سادات همواره زبانزد خاص و عام بوده و این ارادت از ویژگی های ایشان به شمار می رفته است.

امام جمعه یزد همچنین با بیان اینکه حاج شیخ غلامرضا یزدی اسوه اخلاق است، افزود: احترام بی‌حد و حسابی که ایشان برای والدین خود قائل بودند، کم‌نظیر است.

به گزارش مهر، آیت الله غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) عالم و مرجع علمی و دینی در سال ۱۲۵۷ در مشهد متولد شد و در سن ۸۱ سالگی در یازدهم تیرماه ۱۳۳۸ در یزد چشم از جهان فروبست.

کنگره بزرگداشت آیت الله غلامرضا یزدی قرار است روز پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری در یزد برگزار شود.

کد خبر 4290709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha