۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵

مهر گزارش می‌دهد؛

نارضایتی شهروندان از اعمال نرخ‌های سلیقه‌ای کرایه تاکسی‌

نارضایتی شهروندان از اعمال نرخ‌های سلیقه‌ای کرایه تاکسی‌

کرمانشاه_اعمال نرخ‌های سلیقه‌ای کرایه تاکسی‌ توسط برخی از رانندگان موجب شهروندان کرمانشاهی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همین چند هفته پیش بود که تاکسی‌داران کرمانشاه پس از کشمکش و اعتراض و اعتصاب موفق به افزایش ۱۳ درصدی کرایه‌های تاکسی شدند، اما انگار برخی از این تاکسی‌داران از این میزان قانع نیستند که به صورت خودسرانه اقدام به افزایش نرخ‌های کرایه تاکسی بیش از این نرخ کرده‌اند.

این اعمال نرخ‌های سلیقه‌ای تاکسی‌ در شهر کرمانشاه که با وجود افزایش ۱۳ درصدی کرایه‌ها اتفاق افتاده موجب نارضایتی شهروندان شده و آنها خواستار نظارت بیشتر و رسیدگی بهتر تاکسیرانی بر این موضوع هستند.

با توجه به مشکلات ترافیکی و وضعیت نامناسب برخی از خیابان‌های شهر بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی‌ها برای رسیدن به مقصد استفاده کنند، اما با وجود این نرخ‌های سلیقه‌ای باز هم پای مسافربران شخصی و ترجیح مردم برای استفاده از آنها باز می‌شود و جای اعتراضی هم نباید باشد.

لزوم نظارت جدی بر عملکرد رانندگان

یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار مهر گفت: با اینکه نرخ مصوب از سوی تاکسیرانی اعلام شده اما برخی رانندگان بیشتر از میزان مشخص شده کرایه دریافت می کنند.

به گفته احمدی، نباید فضایی فراهم شود که موجبات سوءاستفاده عده ای فرصت طلب ایجاد شود مردم انتظار دارند در تمام حوزه ها نظارتهای جدی انجام شود نه اینکه افزایش قیمت در یک عرصه سبب گرانی‌های زنجیره وار شود.

یکی از رانندگان نیز دراین باره گفت: نبود پول خرد یکی از مشکلاتی است که صنف رانندگان با آن مواجه اند همچنین اینکه قیمت ها آن گونه که انتظار می رفت افزایش نیافت و در واقع با همین قیمتها باز هم چرخ زندگی رانندگان نمی چرخد.

تاکسیرانی با رانندگان متخلف برخورد جدی می کند

سجاد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برخورد جدی با رانندگان متخلف خبر داد و گفت: طبق قوانین کمیته انضباطی با رانندگان تاکسی متخلف برخورد جدی می‌شود.

وی  با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین کمیته انضباطی با خاطیان برخورد خواهد شد، اظهار داشت: رانندگان باید بر اساس مصوبات قانونی شورای شهر اخذ کرایه کنند

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه، با اشاره به اینکه هر گونه اضافه دریافتی خارج از نرخ مصوب شورا خلاف است، افزود: با توجه به اهمیت قانون مداری در این سازمان به منظور اجرای قانون، به معدودی از شکایتهای مردمی به جهت اضافه دریافت های رانندگان رسیدگی خواهد شد.

سلیمانی خواستار گزارش تخلفات توسط مردم شد و گفت: واحد شکایت و بازرسی سازمان تاکسیرانی واقع در چهارراه پارک معلم و شماره تماسهای ۳۸۲۴۶۵۶۵و ۳۸۲۱۱۹۴۸ آماده دریافت شکایات مردمی است.

کد خبر 4331910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha