۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲

امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛

جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری اردبیل معرفی نشده است

جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری اردبیل معرفی نشده است

اردبیل - امام جمعه اردبیل با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی گسترده در این استان گفت: با این وجود ظرفیت‌های گردشگری این استان معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه پنج شنبه در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اردبیل قابلیت تبدیل به مقصد اول گردشگری کشور را دارد.

و با برشمردن بخشی از جاذبه های شهرهای این استان تصریح کرد: در خلخال جاذبه های طبیعی متعدد، در سرعین وجود آب های گرم معدنی و در مشگین شهر وجود منطقه باستانی شهریری بخشی از جاذبه ها است.

نماینده ولی فقیه در استان شناساندن این جاذبه ها به همراه معرفی توانمندی های استان در زمینه گردشگری را از مهمترین مطالبات این استان از سازمان میراث فرهنگی کشور برشمرد.

وی در این خصوص از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست براساس برنامه مدون و با بهره از امکانات ظرفیت های گردشگری استان اردبیل در حوزه‌های مختلف در سطح کشور و نیز در دنیا معرفی شود.

عاملی با اشاره به وجود ده‌ها آبگرم معدنی در این استان و در شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال و... یادآور شد: بسیاری از این آبگرم ها هنوز معرفی نشده است.

وی با تاکید برلزوم حمایت و تسریع در ساماندهی بقعه شیخ صفی به عنوان اثر جهانی از سوی سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: در صورت توجه، سرمایه گذاری و معرفی ظرفیت های گردشگری، این استان می تواند به مهمترین هدف گردشگری کشور تبدیل شود.

کد خبر 4358043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha