۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

اطلاع‌رسانی شفاف و مطالبه‌گری از مسئولان وظیفه مهم رسانه ها است

اطلاع‌رسانی شفاف و مطالبه‌گری از مسئولان وظیفه مهم رسانه ها است

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: آگاه سازی، اطلاع رسانی شفاف و مطالبه گری از مسئولان رسالت رسانه‌ها است و برهمین اساس، نیروی انتظامی سعی می‌کند همواره پاسخگوی رسانه ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث عزیزی روز یکشنبه در نشست تعامل پلیس و رسانه در اراک که با موضوع نقش رسانه در امنیت و پیشگیری از چالش های اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: اگر رسانه‌ها مطالبه گر باشند و مسئولان هم پاسخگو، دیگر نیاز نیست مردم به کف خیابان بیایند و خواسته‌هایشان را اعلام کنند، اگر چنین باشد دیگر آن که ناحق می گوید نمی تواند در جامعه عرض اندام کند.

وی افزود: این روند گویای قدرت و توانایی رسانه‌ها است که باید از این قدرت و ظرفیت در زمینه حق طلبی برای مردم و ایجاد امنیت و آرامش در فضا و با هدف جلوگیری از هرگونه تنش و التهاب استفاده کنند و رسانه‌ها می‌توانند امنیت و آرامش را در جامعه حاکم کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به بیان فعالیت‌ها و اقدامات چهار ماهه اول سال جاری پرداخت و بیان داشت: طی چهار ماهه اول سال جاری در مراکز مشاوره و مددکاری و کلانتری های نیروی انتظامی استان مرکزی در زمینه‌ مسائل مختلف ۲۹۳۱ مورد مشاوره انجام شده، که حدود ۸۲ درصد این پرونده ها در اثر اعمال همین مشاوره‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

افزایش ۱۷درصدی سرقت طی چهارماهه سال جاری در مرکزی

عزیزی اظهار داشت: در حوزه سرقت طی چهار ماهه سال جاری ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش انواع سرقت ثبت شده و طی این مدت ۴۳۵۴ فقره سرقت اتفاق افتاده و یک هزار و چهارصد نفر سارق دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه اکثر این سرقت ها توسط معتادان انجام شده افزود: افراد معتاد برای تامین مواد مخدر ناگزیر به سرقت روی می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۹۸۵ نفر در جرایم مختلف دستگیر شدند که ۶۴۰۰ نفر از این دستگیر شدگان مربوط به حوزه مواد مخدر است، که معتادین متجاهر، قاچاقچی، خرده فروش مواد مخدر را شامل می شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: در موضوع نزاع و درگیری دسته جمعی نیز طی چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشتیم. طی چهار ماه اول سال جاری در حوزه نزاع دسته جمعی ۴۳ مورد ثبت شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ فقره بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه نزاع فردی نیز طی چهار ماه اول امسال چهار هزار و ۵۲۶ مورد اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کشف ۲۳۵۰کیلوگرم موادمخدر در مرکزی طی سال جاری

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بحث مواد مخدر هم یادآور شد:  طی چهار ماهه اول سال جاری دو هزار و ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با چهارماه اول پارسال  ۲۷ درصد افزایش کشفیات ثبت شده است.

وی ادامه داد: در بحث جرائم جعل اسناد هم ۲۳ مورد اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در موضوع کلاهبرداری هم ۴۹۸ فقره پرونده داشتیم که سال گذشته ۷۹۰ فقره بوده و کاهش ۳۷درصدی را در این حوزه شاهد هستیم؛ همچنین بسیاری از این کلاهبرداری ها در فضای مجازی اتفاق افتاده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حوزه کالای قاچاق طی چهار ماهه اول امسال ۲۲۱ درصد رشد کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت و حدود ۲۵۹ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که طی چهار ماه اول سال گذشته ۸۱ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت:  تعداد پرونده‌هایی که طی چهار ماه امسال در رابطه با کالای قاچاق تشکیل شده ۵۹۰ فقره پرونده و تعداد متهمین دستگیر شده هم ۶۲۹ نفر است و ۱۶۳ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

افزایش ۶۵درصدی کشفیات جرایم سایبری در مرکزی

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در زمینه جرایم سایبری هم اظهار داشت: طی چهار ماهه اول امسال ۳۱۲ فقره جرم کشف شده که کشفیات نسبت به چهار ماه اول پارسال ۶۵ درصد افزایش نشان می دهد. در جرایم سایبری، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در درجه اول قرار دارند و برداشت های غیرمجاز از حساب دیگران و دزدی و کلاهبرداری رایانه ای نیز در ردیف دوم و سوم قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: طی چهار ماه اول امسال در حوزه تلفات رانندگی چه درون شهری و چه برون شهری ۱۹۲ نفر تلفات ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۰ نفر بوده چهار درصد کاهش نشان می دهد.

عزیزی تصریح کرد: اما متاسفانه طی مردادماه تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش تصادفات جاده ای ثبت شده که اکثرا بر اثر خواب آلودگی و واژگونی رخ داده است.

کد خبر 4366676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha