۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند

۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند

اراک- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال و بیش از ۷۰ درصد این شرکت ها نوپا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی صنعتی در اراک، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته فروش شرکت های دانش بنیان کشور به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان بزرگ چند هزار میلیارد تومانی در کشور فعال هستند و به لحاظ تعداد نیز، شرکت های دانش بنیان روبه افزایش است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: معاونت علمی برنامه های مفصل صادراتی در حوزه شرکت های دانش بنیان دارد و این برنامه ها از هفته های گذشته شروع شده است.

ستاری با بیان اینکه در قالب یک کریدور صنعتی خدمات متنوعی به این شرکت ها ارائه می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ کریدور صادراتی در کشورهای مختلف وجود دارد که عموم این شرکت ها در قالب بخش خصوصی در آن کشورها فعال هستند.

وی بیان کرد: صادرات محصولات شرکت دانش بنیان با محصولات سنتی متفاوت و دارای ویژگی های خاص است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ثبت اختراع، استانداردهای خاص و... را از ویژگی های صادراتی محصولات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: خدمات خاص صادراتی در قالب کریدور به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود و این شرکت ها در حوزه صادرات مورد حمایت قرار می گیرند.

کد خبر 4367858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha