۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

استکبار طرفدار دین‌داری سکولار است

استکبار طرفدار دین‌داری سکولار است

بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: استکبار مروج و طرفدار دین‌داری سکولار است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح یکشنبه در دیدار ائمه جماعات و رابطین نماز دستگاه‌های اجرایی و دولتی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه نماز باید یک کار ریشه‌ای و اصیل انجام بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث معرفت نفس بیش از ۴۰ ویژگی برای انسان عنوان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به عشق به دانایی، عشق به زیبایی، حس احسان و عشق به پرستش اشاره کرد.

عبادی ادامه داد: البته این ویژگی‌ها در وجود انسان مراتبی دارد و به‌عنوان‌مثال علاقه‌مندی انسان به زیبایی‌ها از زیبایی ظاهری آغاز شده و تا عشق به زیبایی‌های انسانی و الهی  ادامه پیدا می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وجودی انسان عشق به پرستش است، افزود: انسان به‌صورت طبیعی دربند عبودیت است و اگر خود را در چارچوب بندگی خدا قرار ندهد بنده پول، ثروت، شهرت، هوای نفس و شهوت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: بر این اساس می‌توان گفت این عقیده که اگر از دین فاصله بگیریم از عبودیت و بندگی خارج می‌شویم اشتباه است چراکه به‌واسطه انسان بوده  به‌صورت طبیعی دربند چیزی خواهیم بود.

عبادی با اشاره به اینکه عبودیت خداوند مسیر رشد انسان است، اظهار کرد: انسان هم می‌خواهد آزاد از تکلیف بندگی باشد و هم وجدان خود را راضی نگه دارد و ازاین‌جهت به دنبال یک دین سلیقگی و مطابق با امیال نفسانی می‌رود.

وی بابیان اینکه  استکبار طرفدار دین سکولار است، بیان کرد: در دین سکولار تنها روزها و ایام خاصی را به عبادت اختصاص داده  می‌شود و در همه شئون زندگی دخالت ندارد که این روش و شیوه به‌هیچ‌وجه مورد تأیید  پیامبران نیست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی  یادآور شد: البته عبادت تنها به نماز خلاصه نمی‌شود بلکه هر کاری که بر اساس وظیفه و نیت الهی انجام شود عبادت است.

کد خبر 4372036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha