۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور عنوان کرد:

انجام مصاحبه تاریخ شفاهی با ۲۷۷ نفر از مفاخر ۵ استان غرب کشور

انجام مصاحبه تاریخ شفاهی با ۲۷۷ نفر از مفاخر ۵ استان غرب کشور

همدان - مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: تاکنون با ۲۷۷ نفر از مفاخر و شخصیت های مطرح ۵ استان غرب کشور مصاحبه تاریخ شفاهی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تکلو ظهر دوشنبه در بازدید نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از مرکز اسناد و  کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به جهش چشمگیر عملکرد این مدیریت طی ۲ سال اخیر در مقایسه با ۲۵ سال قبل از آن افزود: در حال حاضر بایگانی راکد تمامی ادارات ۵ استان بزرگ غرب کشور توسط کارشناسان این مرکز مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

مدیر اسناد و  کتابخانه ملی منطقه غرب کشور افزود: اسناد دارای ارزش نگهداری، پس از انتقال، تحت اقدامات تخصصی و آسیب زدایی قرار گرفته و اطلاعات آنها وارد سیستم یکپارچه «رسا» می شود که برای همه مردم از طریق سایت اینترنتی کتابخانه ملی ایران در دسترس است.

تکلو ثبت و نگهداری از نمونه کتب منتشر شده از سوی ناشران، پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، نشریات ۵ استان و منابع غیر کتابی را از دیر فعالیت های این مرکز برشمرد.

مدیر اسناد و  کتابخانه ملی منطقه غرب کشور افزود: در کنار فعالیت های اسنادی و کتابخانه ای تاکنون با ۲۷۷ نفر از مفاخر و شخصیت های مطرح ۵ استان مصاحبه تاریخ شفاهی انجام شده است.

وی گفت: چاپ ۳ عنوان کتاب در سال گذشته با عنوان «در پرتگاه حادثه» زندگینامه و خاطرات دکتر علی اکبر اعتماد، «فرهنگ عامیانه مردم همدان» به روایت میرزا علی اکبر محمدی وثاق و «گردش تصویر» شامل زندگی نامه و خاطرات مسعود جعفری جوزانی حاصل فعالیت این بخش است.

کد خبر 4399521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha