۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان:

خسارت به زیرساخت ۱۲ شهرستان گیلان/گاز ۶۰۰ خانوار امروز وصل می شود

خسارت به زیرساخت ۱۲ شهرستان گیلان/گاز ۶۰۰ خانوار امروز وصل می شود

رشت- سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه در سیل اخیر به زیرساخت های ۱۲ شهرستان استان آسیب جدی وارد شده، گفت: گاز ۶۰۰ خانوار نیز تا پایان امروز وصل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط اکبری مقدم پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روزهای گذشته در استان گیلان، اظهارکرد: سیل و آبگرفتگی سبب آسیب و خسارت اساسی به تأسیسات زیربنایی ۱۲ شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برآوردهای نهایی و دقیقی از میزان خسارت وارده به استان در سیل اخیر انجام نشده است، افزود: در تلاش هستیم تا با تأمین منابع مالی در کوتاه‌ترین زمان خسارت وارده را جبران کنیم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان در ادامه بیشترین میزان خسارت را مربوط به شهرستان‌های فومن، تالش، رودسر و املش دانست و گفت: در این مدت چندین پل ارتباطی در شهرهای فومن و املش تخریب و راه ارتباطی چند روستا قطع شد.

وی با بیان اینکه با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی گیلان تمامی دستگاه ‌ها از همان ساعات اولیه در مناطق حادثه دیده حضور یافتند، خاطرنشان کرد: با فروکش کردن آب اقدامات اساسی بعدی در مناطق آسیب دیده انجام خواهد شد.

اکبری اوسط مقدم همچنین به حضور ۲۳۰ امدادگر در قالب ۶۵ تیم در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: براثر سیل اخیر ۳۴ محور مواصلاتی اصلی و فرعی تخریب شده است. در حال حاضر تنها محور پونل به خلخال مسدود است.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب در روستاهای استان گیلان از قطعی آب ۷۰ روستا خبرداد و افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته آب شرب ۶۰ روستا وصل شده و ۱۰ روستای باقیمانده نیز تا پایان امروز (دوشنبه) وصل می شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در بخش گاز نیز با قطعی‌های مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: از هزار و ۴۰۰ خانواری که با قطعی گاز روبرو شده بودند، گاز بیش از ۸۰۰ خانوار وصل شده و مابقی نیز تا پایان امروز وصل خواهد شد.

وی بسیاری از خسارت های سیل را نتیجه عملکرد نادرست و عدم انجام اقدامات مناسب و به موقع در سال های دور دانست و تصریح کرد: لایروبی انهار از جمله اقداماتی است که در سال های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفت و امروز شاهد نتایج زیانبار آن هستیم.

کد خبر 4424218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha