۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۳۵

سرپرست اورژانس کشور:

اورژانس هوایی ۲۳ هزار نفر را منتقل کرده است

اورژانس هوایی ۲۳ هزار نفر را منتقل کرده است

قم - سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در کشور ۳۹ بالگرد در قالب اورژانس هوایی فعالیت دارد که تاکنون ۲۳ هزار نفر را جابه‌جا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند شامگاه یکشنبه در دیدار آیت الله العظمی سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، گفت: در برخی مناطقی که جابه‌جایی آمبولانس به سختی صورت می‌گیرد از موتور آمبولانس استفاده می‌شود و تلاش داریم همه خدمات و فعالیت‌های اورژانس با دقت بالایی انجام شود.

به گفته وی، اورژانس کشور در ارزش‌یابی سازمان بهداشت جهانی در رده گروه الف قرار دارد و با کشورهای اروپایی هم رقابت می‌کند همچنین رتبه هشتم تا نهم را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: طبق نام‌گذاری سال ۹۷ به حمایت از تولید داخلی اورژانس کشور افتخار دارد که از همه تجهیزات تولید داخل بهره‌مند است و نیروی آن نیرویی کارآمد و سرآمد هستند.

وی اظهار داشت: در کشور ۳۹ بالگرد در قالب اورژانس هوایی فعالیت دارد که تاکنون ۲۳ هزار نفر را جابه‌جا و ۶۵ درصد از این بالگردها مجهز به اتاق عمل بوده و همه خدمات آن‌ها رایگان است.

کولیوند گفت: اکنون ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور فعالیت دارند و اخیراً ۷۰۰ دستگاه به ناوگان اورژانس کشور هم افزوده شده است.

وی افزود: در زمینه پیشگیری آموزش‌های خوبی به دانشجویان، سربازان و هم‌چنین دانش آموزان کشور ارائه شده است و در اربعین حسینی(ع) برای زائران برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبر 4430366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha