۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵

فراموشی وعده‌ها یکی پس از دیگری؛

دهکده ورزش محلات همدان اسیر خار و خاشاک/یک میلیارد هزینه سوخت

دهکده ورزش محلات همدان اسیر خار و خاشاک/یک میلیارد هزینه سوخت

همدان- دهکده ورزش محلات همدان که ۲ سال پیش با سروصدای بسیار و یک میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد این روزها در پی بی‌تفاوتی مدیران شهرداری نسبت به وضعیت آن به بیابان خار و خاشاک تبدیل‌شده است.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: توجه به ورزش محلات در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از برنامه های در دست اجرای مجموعه شهرداری است که در شهر همدان فوتبال یکی از رشته‌های بسیار ویژه ورزش محلات به شمار می رود.

این رشته ورزشی از نوجوانان تا جوانان و پیشکسوتان خواهان زیادی دارد و طی سال های اخیر نیز با استقبال رو به رو شده است.

دهکده ورزش محلات سال ۹۵ بهره‌برداری شد

اوایل تابستان سال ۹۵ و پس از نابودی زمین‌های خاکی شهر همدان؛ رئیس و اعضای کمیته فوتبال محلات شهر همدان به فکر متمرکز شدن زمین بازی ها و ایجاد یک دهکده ورزشی افتادند و در پی آن زمین‌هایی در راه رباط شورین به این موضوع اختصاص یافت.

فاز نخست این دهکده ورزشی شامل چند زمین خاکی فوتبال با حضور جمعی از مسئولان استان،   برخی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان و تعدادی از مدیران شهری همزمان با آغاز هشتمین دوره لیگ فوتبال محلات جاده رباط شورین همدان به بهره برداری رسید و بر اساس وعده ها مقرر شد در فاز دوم پروژه علاوه بر دیوار کشی محوطه و تاسیس سرویس بهداشتی، زمین‌های اختصاصی رشته‌های دیگر از جمله والیبال نیز در این دهکده به بهره برداری برسد.

این اتفاق رخ داد و در حالی که سال ۹۵ بازی ها در دهکده ورزش محلات برگزار شد، امسال به دلیل بیابانی بودن این منطقه، نبود امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی و سایر موارد موردنیاز مسئولان برگزاری مسابقات را مجبور کرد زیر بار برگزاری مسابقات فوتبال محلات در این مکان نروند و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز این مکان را به حال خود رها کرد.

یک میلیاردریال هزینه برای هیچ!

براساس آنچه در روز افتتاح فاز نخست پروژه عنوان شد؛ اعتباری افزون بر یک میلیاردریال در فاز نخست برای دهکده ورزش محلات همدان هزینه شده که اگر در حال حاضر به این منطقه بروید وضعیت آن تفاوتی با روزهای قبلی که قرار بود در این مکان زمین فوتبال ایجاد کنند  ندارد و با چند تکیه آهن و تیر دروازه و نیمکت مواجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها نیز بریده‌ و به سرقت رفته‌اند.

از طرفی زمین‌ها نیز به بیابان خار و خاشاک تبدیل‌شده و کمی آن طرف‌تر تراکتورها در حال شخم زدن زمین ها هستند؛ حال باید مسئولان شهرداری پاسخ بدهند که آیا برای بیت‌المال و عوارض پرداختی شهروندان ارزش قائلند و یا اگر از جیب شخصی خود هم برای این مکان هزینه می‌کردند باز هم با بی‌تفاوتی از کنار آن رد می‌شدند.

اختلافات شهرداری همدان بر سر راه ورزش حرفه‌ای و تیم‌داری در لیگ دسته دوم باعث شده که ضعف در هر دو مبحث را شاهد باشیم چراکه از یک‌طرف ورزش محلات از بی امکاناتی و کمبود بودجه رنج می‌برد و از طرفی تیم فوتبال شهرداری همدان از نظر مالی حال و روز خوبی ندارد و شاهد کسب نتایج ضعیف و فانوس به دستی این تیم هستیم.

رئیس کمیته فوتبال محلات همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت دهکده ورزشی محلات همدان اظهار داشت: در سال ۹۳ بنده سفری به استان بوشهر داشتم و در ابتدای ورودی این شهر با چند زمین ورزشی و دهکده ورزشی روبرو شدم که از این پروژه بازدید داشتم و چندین ساعت نیز از این فضا فیلم و عکس تهیه کردم و بعد از آمدن به همدان این عکس‌ها و فیلم‌ها را به رئیس و اعضای شورای چهارم شهر همدان ارائه دادم.

سعید پناه آبادی افزود: رئیس وقت شورای چهارم همدان بعد از دیدن فیلم‌ها و الگوبرداری صورت گرفته با این طرح موافقت کرد و به ما گفت که به دنبال پیدا کردن زمین در سطح شهر همدان باشیم که در سال ۹۴ زمین‌های راه رباط شورین را به ما معرفی کردند که با حمایت رئیس وقت شورای شهر در دوره چهارم، ۱۰ هکتار زمین برای ایجاد دهکده ورزش محلات مصوب شد و در سال ۹۵ نیز ۱۰ هکتار دیگر مصوب شد.

در نظرگرفتن ۲۰ هکتار زمین برای دهکده ورزش محلات همدان

وی بابیان اینکه در مجموع ۲۰ هکتار برای دهکده ورزش محلات شهر همدان مصوب شد، گفت: سال ۹۵ معاون فرهنگی اجتماعی وقت شهردار همدان با درخواست کمیته فوتبال محلات کارهای اجرایی را شروع کرد و این زمین‌ها آماده سازی شد.

پناه آبادی بابیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان برای این پروژه مصوب شد اما متأسفانه این مبلغ محقق نشده است، گفت: در فاز اول ۱۰۰ میلیون تومان هزینه و ۵ زمین آماده شد و قرار بود در فاز دوم دیوارکشی و ساخت سرویس بهداشتی و رختکن آغاز شود.

رئیس کمیته فوتبال محلات همدان با اشاره به دلایل عدم ادامه برگزاری مسابقات در دهکده ورزش محلات همدان بیان کرد: بنده به  مدیران باشگاه شهرداری گفته ام تا زمانی که سرویس بهداشتی و رختکن و سایر امکانات رفاهی در این مکان ایجاد نشود بنده مسابقات فوتبال محلات را به هیچ‌وجه در این مکان برگزار نخواهم کرد.

وی عنوان کرد: اگر این دهکده جزو اولویت‌های شورای شهر و شهرداری همدان باشد به‌طور قطع کل ورزش محلات را می‌توان به صورت متمرکز در این مکان برگزار کرد.

پناه آبادی با اشاره به نابودی زمین‌های سطح شهر گفت: به غیر از چند زمین خاکی؛ دیگر زمین فوتبالی در سطح شهر همدان باقی نمانده و تا چند سال آینده این زمین‌ها هم نابود خواهد شد و دیگر زمینی در سطح شهر همدان باقی نخواهد ماند.

رئیس کمیته فوتبال محلات همدان یادآور شد: باید شهرداری و شورای فکر جدی در رابطه با دهکده ورزش محلات بکنند چون نیاز اصلی ورزش محلات ایجاد دهکده ورزشی است.

بودجه تیم فوتبال شهرداری همدان به ورزش محلات لطمه‌ نزند

وی با اشاره به لزوم افزایش بودجه ورزش محلات بیان کرد: بودجه ورزش محلات امسال ۳۰۰ میلیون تومان بود که باید دو برابر شود و باید سیاستگذاری شورای شهر به‌گونه‌ای باشد که بودجه ورزش حرفه‌ای و تیم شهرداری به ورزش محلات لطمه‌ای نزند.

یکی از بازیکنان فوتبال محلات نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت دهکده ورزش محلات اظهار داشت: متمرکز برگزار شدن بازی‌ها در یک مکان بسیار مناسب بوده اما تا وقتی دهکده ورزش محلات امکاناتش زیر صفر است وجود این مکان به هیچ کاری نخواهد آمد.

علی احمدی افزود: در دهکده ورزش محلات همدان حتی یک شیر آب هم وجود ندارد و حتی یک چشمه سرویس بهداشتی نیز دیده نمی شود.

امکانات در حد صفر است

وی بابیان اینکه بازیکنان فوتبال محلات تا زمان تکمیل شدن این دهکده بازی نخواهند کرد، گفت: آیا مسئولان اجازه می‌دهند فرزندان خود در بیابانی بازی کنند که امکاناتش صفر است.

این بازیکن فوتبال محلات عنوان کرد: حتی در داخل این زمین‌ها گوشی تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و اگر خدای نکرده اتفاقی برای کسی بیفتند باید به کنار جاده بیاید کمااینکه نبود آمبولانس نیز دیگر مشکلاتی است که نمی‌توان در فضایی که با داخل شهر فاصله زیادی دارد این وضعیت را تحمل کرد.

آنچه عنوان شد بیان می کند که دهکده ورزش محلات شهر همدان به حال خود رها شده تا به هرزه زاری وسیع بدل شود و به هیچ عنوان از دور یا نزدیک چهره یک دهکده ورزشی را نداشته باشد.

در این شرایط به طور قطع اعضای شورای شهر همدان و شهردار و سایر مسئولان باید تصمیم جدی برای این دهکده ورزشی اتخاذ کنند تا بیشاز این عوارض پرداختی مردم به هدر نرود و با توجه بیشتر به ورزش محلات به رشد و شکوفایی ورزش شهروندی کمک کنند.

کد خبر 4437361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha