۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۷

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان‌:

بانک‌های سمنان از توقیف برای جریمه تولیدکنندگان استفاده نکنند

بانک‌های سمنان از توقیف برای جریمه تولیدکنندگان استفاده نکنند

سمنان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان‌، با تأکید بر ضرورت حمایت از تولید، گفت: بانک‌های عامل در تسهیلات تولیدی از توقیف و تملک دارایی واحدهای صنعتی بدهکار خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی عصر دوشنبه در نشست کمیته قضایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، با اشاره به‌ضرورت حمایت از تولیدکنندگان در راستای اقتصاد مقاومتی و شعار سال۹۷، تأکید کرد: برخی بانک‌ها واحدهای تولیدی بدهکار را با توقیف زمان، اموال، مواد اولیه و ابزارآلات جریمه می‌کنند که این امر به اساس تولید ضربه می‌زند و از سویی واحد بدهکار هم نمی‌تواند تولید کند تا بدهی بانک‌ها را پرداخت نماید لذا این امر نباید در استان رخ دهد.

وی بابیان اینکه توقیف واحد تولیدی برای بانک‌ها پول نمی‌شود و تنها باعث تعطیلی یک واحد تولیدی می‌شوند، افزود: باید نگاهمان دست‌گیری از تولیدکنندگان باشد.

ضرورت همدلی دستگاه‌های اجرایی

دادستان سمنان رکن مهم و اساسی برای توسعه روزافزون اقتصادی را منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: همه باید در تحقق این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

آسیابی با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز، گفت: در برخی موارد دیده می‌شود که یک تصمیم اشتباه از سوی برخی دستگاه‌ها واحدهای صنعتی در استان را به تعطیلی می‌کشاند که این امر برخلاف اقتصاد مقاومتی است ما در شرایط حساس کنونی باید جلوی ورشکستگی واحدهای صنعتی و تولیدی را بگیریم و نه اینکه عامل آن شویم.

وی افزود: یکی از مواردی که به اقتصاد مقاومتی و تحقق آن کمک شایانی می‌کند، تعامل و هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح استان سمنان است که این امر با همدلی میسر خواهد شد.

کد خبر 4438387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha