۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷

تازه های نشر؛

کتاب اسلام و دمکراسی منتشر شد

کتاب اسلام و دمکراسی منتشر شد

کتاب «اسلام و دمکراسی» تالیف مشترک امیرحسین قریشی و شورش عزیزی در دهه اول آبان ۹۷ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  کتاب «اسلام و دمکراسی» تالیف مشترک امیرحسین قریشی و شورش عزیزی در دهه اول آبان ۹۷ منتشر شده است.

در این کتاب آمده است: برای بحث در مورد نسبت اسلام و دموکراسی ابتدا باید تبیین نمود که دموکراسی خود چیست و سپس به فلسفه سیاسی که اسلام از آن سخن می‌گوید و مناقشات تاریخی پیرامون آن در میان مسلمانان پرداخت.

به زبان ریاضی، دموکراسی یک مجموعه باز است که حد ندارد. بر خلاف تصور رایج، درک عموم مردم و حتی فعالان سیاسی از دموکراسی اندک است. هرچند کوشش‌های فکری زیادی برای شناساندن دموکراسی انجام شده است، اما بیشتر آن کوشش‌ها با رویکرد سیاسی و از زاویه تحلیل قدرت به تحلیل دموکراسی پرداخته‌اند و در واقع، بیشتر درصدد توصیف جنبه‌های مثبت و نقاط قوت آن برآمده‌اند. این در حالی است که درک درست دموکراسی مستلزم شناخت همزمان نقاط قوت و ضعف آن است. به ویژه درک دقیق دموکراسی آنگاه روی می‌دهد که به دموکراسی از منظر ابزاری اقتصادی برای کم هزینه ساختن زندگی اجتماعی بنگریم.

کتاب «اسلام و دمکراسی» در  ۶۵ صفحه ودر قطعه رقعی از سوی نشر ئالای رووناکی منتشر و در کتاب فروشی میدیا در دسترس خوانندگان قرار گرفته است. 

کد خبر 4451702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha