۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱

امام‌جمعه نهاوند:

عبور از تحریم‌ها نیازمند وحدت ملی وخدمت صادقانه مسئولین ودولت است

عبور از تحریم‌ها نیازمند وحدت ملی وخدمت صادقانه مسئولین ودولت است

نهاوند- امام‌جمعه نهاوند گفت: عبور از تحریم‌ها نیازمند وحدت ملی و خدمت صادقانه مسئولین و دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی پیش از ظهر جمعه هم‌زمان با اقامه اولین نماز جمعه در ماه ربیع‌الاول ضمن آرزوی قبولی عزاداری مسلمین جهان و تبریک فرارسیدن ماه شادی اهل‌بیت(ع)، گفت: ماه ربیع بعد از دو ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای بیرون آمدن از غم اهل‌بیت است اما به این معنا نیست که اگر در این ماه‌ها اگر مجالس شادی نبوده از الآن به بعد کاری کنیم که موجب گناه شود.

وی ضمن پرهیز از هرگونه خرافات مطروحه در جامعه، گفت: برخی می‌گویند در شب اول ماه ربیع شمع روشن کردن جلوی مساجد حاجت انسان را روا می‌کند، نفس شمع روشن کردن خرافات است درزمانی برق نبود این اقدام را برای روشن کردن مسیر مردم انجام می‌دادند.

امام‌جمعه نهاوند ضمن توصیه به انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: اعمال انسان در سرنوشت انسان مستقیماً در ارتباط است و بهشت و جهنم نیز تجسم اعمال انسان است.

وی بابیان اینکه گفتن، شنیدن و هر آنچه انسان انجام می‌دهد اعمال وی است، گفت: روز قیامت یک عده بهشتی هستند و عده‌ای جهنمی و این مهم با قرعه‌کشی نیست بلکه باتقوای الهی و یا اسیر حوا و هوس شدن در دنیا است.

حجت‌الاسلام مغیثی در آغاز خطبه دوم نماز جمعه نهاوند ضمن توصیه مجدد به تقوای الهی، گفت: در رابطه با نعمت‌هایی که خداوند داده است بترسید و اگر می‌خواهید این نعمت‌ها باقی باشد شکر کنید.

وی افزود: امروز همه ما باید برای نعمت فرزندان، امنیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی شاکر باشید تا از ما گرفته نشود و با گناهان خود آن‌ها را از خود دور نکنیم.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره)، گفت: ایشان فرمودند تا آخر عمر علیه سلطه گری‌های آمریکا ایستادگی می‌کنیم، این مصداق آیه قران است چراکه دشمن از دشمنی دست برنمی‌دارد فلذا باید با شیطان و حواهای نفس و استکبار و عوامل دشمن مبارزه کرد.

نظام سلطه جز جنگ، شهوت و پول هیچ منطقی ندارند

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان فرمودند که آمریکا محکوم‌به زوال از صحنه قدرت جهانی است و نشانه‌هایی از این زوال خودنمایی کرده است.

حجت‌الاسلام مغیثی با تأکید بر اینکه ۴۰ سال است آمریکا هرچه توانسته انجام داده ولی نتوانسته کاری کند، افزود: روزی خواستند شاه خائن را نگهدارند، نتوانستند بعدازآن دشمنان خارجی دیگری همچون صدام را به جنگ با ایران اسلامی تجهیز کردند، بازهم نتوانستند فتنه‌های متعدد راه انداختند نتوانستند و امروز نیز درصحنه اقتصادی با ما در مصاف هستند.

وی بابیان اینکه آمریکا و دست‌نشانده‌های خائن آن هیچ غلطی نکرده و نخواهند کرد، گفت: اوایل انقلاب مرزهای عراق و ترکیه هم با ما نبودند، امروز حرف ایران در خاورمیانه مخاطب دارد و سرمشق عزیزانی که در این کشورها با دشمن مبارزه می‌کنند جمهوری اسلامی است همچنان که خود این را می‌گویند لذا آمریکا باید هم با ایران دشمنی کند چراکه روزی تمام امور مملکت به دستشان بود.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: داعشی که به نام اسلام و دست‌نشانده آمریکا بود به برکت مدافعین حرم از منطقه بیرون رانده شدند و این شکستی مفتضحانه برای آنان و استکبار بود.

وی بابیان اینکه با انسجام و وحدت ملی، اقتصاد مقاومتی، خدمت صادقانه دولت و مسئولین، مبارزه با فساد و مفسدین یقیناً از این مقطع عبور خواهیم کرد، اظهار کرد: دشمنان بدانند تحریم‌ها نمی‌تواند انقلاب را به‌زانو درآورد چراکه مردم ما آگاه هستند و اوایل انقلاب را دیده‌اند.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه ایران قبل از انقلاب در صنایع مختلف و ابعاد مختلف علوم هسته‌ای توانایی نداشت اما امروز به‌جایی رسیده‌ایم که در دنیا حرف برای گفتن داریم، تأکید کرد: مسئولین آمریکا برای تحریم نفت ایران از طریق کشورهای خریدار نفت ایران خیلی دست‌وپا زدند و این نشانه شکست آمریکا است اما به حمدالله کاری به‌پیش نبردند.

وی گفت: امروز روسیه و چین، کشورهای عمده آسیا و اروپا همراه  با ایران و مخالف تحریم نفتی ایران هستند هرچند که قابل‌اتکا نیست اما بهتر از قبل است که حتی حرف و ادعایی هم نبود.

امام‌جمعه نهاوند، تصریح کرد: بدون تردید آمریکا از منفورترین دولت‌های روی زمین است چراکه از اسرائیل و عربستان که گاو شیردهشان است و حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این اقدامات زمینه‌ساز ظهور است، گفت: امروز در یمن کودکان بی‌گناه در آتش خمپاره‌ها و دلارهای سعودی در حال سوختن هستند اما نه سازمان ملل و نه حقوق بشر و نه اروپایی که از حقوق حیوانات دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام مغیثی در پایان تأکید کرد: این‌ها نشان از این دارد که نظام سلطه جز جنگ، شهوت و پول هیچ منطقی ندارند و حقوق بشر و امثال آن فقط شعار است و دروغ می‌گویند.

کد خبر 4453342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha