۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ضرورت احداث شهرک صنفی دربجنورد/ ۱۰درصد کسبه پروانه فعالیت ندارند

ضرورت احداث شهرک صنفی دربجنورد/ ۱۰درصد کسبه پروانه فعالیت ندارند

بجنورد- رئیس اتاق اصناف بجنورد گفت: ایجاد شهرک های صنفی در مرکز استان خراسان شمالی برای رفاه حال شهروندان و صنوف ضرورت دارد.

مهدی امیدوار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه احداث شهرک های صنفی جزو وظایف شهرداری محسوب می شود، اظهار کرد: پیگیری های لازم برای احداث شهرک صنفی در بجنورد انجام شده اما این امر نیازمند تامین زمینی است که بتوان زیر ساخت های ضروری را به آن محل انتقال داد.

امیدوار تامین زمین برای احداث شهرک های صنفی را اصلی ترین مشکل این طرح اعلام کرد و افزود: باوجود اینکه شهرداری وظیفه تامین زمین شهرک های صنفی را برعهده دارد اما اجرای این طرح زمان بر و سال ها به طول می انجامد.

وی تصریح کرد: صنوف دارای آلاینده صوتی در اولویت نخست انتقال به شهرک های صنفی قرار دارد که تمامی صنف آهن فروشان و درب و پنجره سازان پس از احداث این شهرک قطعا منتقل خواهند شد.

۱۰ درصد صنوف بجنورد پروانه کسب ندارند

رئیس اتاق اصناف بجنورد در ادامه به فعالیت کسبه بدون پروانه در این شهرستان اشاره کرد وگفت: هم اکنون دو هزار واحد صنفی در مرکز استان خراسان شمالی فعالیت دارند که ۱۰درصد آن ها معادل یک هزار و ۱۰۰ صنف، پروانه فعالیت ندارند.

امیدوار بیان کرد: پروانه کسب شماری از این صنوف در دست اقدام و نیز به برخی از کسبه برای اخذ پروانه، اخطار داده شده است.

وی درباره گلایه برخی از صنوف که به دلیل قرار داشتن مغازه در طرح شهرداری پروانه کسب برای آنان صادر نمی شود، گفت: برای صنوفی که در طرح قرار دارند، پروانه به مدت یک سال صادر و شهرداری نیز فرصت جا به جایی را داده اما برخی صنوف بیشتر از یکسال در محل فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف بجنورد اظهار کرد: اکثریت مغازه های که در طرح شهرداری قراردارند، استیجاری بوده و به سبب اینکه مشتری خود را از دست ندهند، تمایلی برای جابه جایی ندارند.

امیدوار تاکید کرد: صنوفی که در طرح شهرداری قرار دارند هرچه سریع تر نسبت به جابه جایی محل کسب خود اقدام کنند در غیر این ملزم به پلمب می شویم.

کد خبر 4460267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha