۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰

تاکید اعضای شورا بر شفافیت؛

جزیره خارگ روی ریل توسعه قرار دارد/ لزوم پرهیز از سنگ‌اندازی‌ها

جزیره خارگ روی ریل توسعه قرار دارد/ لزوم پرهیز از سنگ‌اندازی‌ها

بوشهر - نایب رئیس شورای شهر خارگ بر لزوم شفافیت در بیان مسائل تاکید کرد و گفت: باز شدن برخی از مسائل بصورت عمومی و بدون ارائه مدارک مستند مطمئنا آرامش را از شورا دور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز خواجه ظهر پنجشنبه در جلسه شورای شهر خارگ اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات شورا نتیجه‌گیری در راستای احقاق حقوق اهالی شریف خارگ و رویکرد سازمانی شهرداری و شهرداری خارگ است.

وی افزود: بررسی بدهی‌های شهرداری از وظایف شورا است که اعضای شورای شهر خارگ اتفاق نظر داشتند که این موضوع بصورت کامل بررسی شود که در ۵ جلسه به رسمیت نرسیدیم و اگر یکی از این جلسات به رسمیت می‌رسید نیاز نبود در یک هفته پنج دعوتنامه به اعضا ارسال شود؛ هر چند بنده معتقدم اعضای شورا سوگند یاد کرده اند که تمام و کمال برای پیشبرد امور مردم تلاش کنند پس اگر واقعا نماینده‌ای فرصت رسیدگی به امورات مردم را ندارد نباید وارد چنین عرصه‌هایی شود زیرا تک تک آرای مردم امانت و حق الناسی بر گردن نمایندگانشان است.

خواجه اضافه کرد: در دوره قبل به روند برخی امورات شهرداری در حوزه های مختلف ایراداتی وارد بود، در کارهای امانی که امکان دارد فساد زا باشد، کوچکترین اسناد مالی در اختیار شورا باتوجه به مکاتبات فراوان شورای شهر خارگ قرار نمی گرفت، آیا در این دوره هم روند گذشته وجود دارد؟ بنده می‌گویم خیر؛ زیرا کوچکترین اسناد در کمترین زمان در اختیار شورا قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید شفاف مسائل را مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: گزارش درآمد و هزینه شهرداری بصورت ماهیانه و ریز هزینه ها را تمامی اعضای شورا بررسی، تایید و امضا می‌کنند، اگر مشکل دارد چرا اعضا تایید می‌کنند. باتوجه به مستندات موجود گزارش درآمد و هزینه ها تا شهریور ماه امضا شده است که این امر نشان دهنده شفافیت در حوزه مالی شهرداری است.

نایب رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: اگر برخی از اعضا نقطه نظری داشتیم و می‌خواستیم امورات را پیمانی کنیم و امانی نکنیم چرا در روند تصویب بودجه رای مخالف ندادیم و رای به تصویب بودجه دادیم، نباید با احساسات مردم بازی کنیم. باید صادق باشیم و سعی نکنیم کم کاری، بی‌تعهدی و عدم حضور خودمان را با لفاظی و فرافکنی و تشویش اذهان عموم پنهان کنیم.

وی بیان کرد: اگر مسائل مالی شهرداری مشکل دارد چرا گزارش درآمد و هزینه ماهیانه تایید شده است یا اگر پروژه‌ها مورد تایید اعضای شورا نبوده چرا در زمان تصویب بودجه نظر خود را شفاف بیان نکردند؛ من شفاف اعلام می کنم منتقد دوره قبل هستم، ریال به ریال بیت المال برای ما اعضا شورای شهر مهم است، متاسفانه عضوی که در جلسات به این مهمی(بررسی بدهی های قبل) حضور نیافته، اکنون دم از بیت المال و دلسوزی برای مردم می زند و حامی اتفاقات دوره قبل است. باید شفاف صحبت کرد.

خواجه با اشاره به حمایت شورای شهر خارگ از بازاریان بومی جزیره خارگ گفت: نظر شورای شهر همیشه حمایت از بازاریان و پیمانکار بومی بوده است ولی اسنادی از دوره قبل وجود دارد که کالا و وسایلی با ۱۳۰ درصد قیمت بالاتر، از بازار جزیره خارگ خریداری شده است، بازاریان با انصاف جزیره خارگ خود را شهروند اصیل جزیره خارگ می‌دانند و مطمئنا ما خرید خود را با شرط رعایت صرف و صلاح شهرداری از بازار خارگ ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: باز شدن برخی از مسائل بصورت عمومی و بدون ارائه مدارک مستند مطمئنا آرامش را از شورا دور خواهد کرد. بهتر است مسائل داخلی شورا در جلسات داخلی شورا بیان و بررسی شود و اعضای شورا نباید تحت تاثیر جریانات و افراد خاص، شورا را به حاشیه ببرند و تناقض در گفتار و رفتارشان را بیش از پیش نمایان سازند.

نائب رئیس شورای شهر خارگ در پایان یادآور شد: طبق قانون مدنی اگر کسی به اطلاعاتی دسترسی داشته باشد و این اطلاعات به فرد یا جامعه ضرر و زیان برساند،این فردی که به اطلاعات دسترسی دارد و اطلاعات را ارائه نمی کند، مجرم است.

وی اضافه کرد: یا مسئله ای را مطرح نکنیم یا اگر مطرح کردیم مدارک و مستندات را هم ارائه دهیم. مشکلات در تمامی سیستم‌های عمرانی وجود دارد و ما قبول داریم به همین دلیل مدیر واحد عمران عوض شد، قطار شهرداری خارگ به  مسیر اصلی خود بازگشته و نباید سرعت این روند با کارشکنی و فرافکنی کند شود، اختلاف سلیقه طبیعی است. اگر دلسوز خارگ و خارگی ها هستیم با دامن زدن به مسائل بی اهمیت فرصت خدمت را از دست ندهیم.

شاهد بیشترین شفافیت در شهرداری خارگ هستیم

سید محمد سعیدی ناظر کمیسیون معاملات شهرداری خارگ اظهار داشت: شهرداری خارگ در ابتدای شروع به کار مدیریت جدید در مهر ماه ۹۶ تاکنون ۴۵ مورد مناقصه – استعلام امور عمرانی و خرید مصالح، لوازم، تجهیزات و مزایده املاک برگزار کرده است که در تمامی این موارد مدیر حراست شهرداری بعنوان ناظر بر کمیسیون معاملات بوده است .

وی افزود: کمیسیون معاملات شهرداری دارای سه عضو اصلی و سه ناظر است که اعضاء اصلی آن شامل شهردار، مدیر مالی و یک فرد بصیر در معاملات است. این فرد در معاملاتی که اعتبار آن از محل بودجه داخلی شهرداری است نظارت می‌کند. یکی از اعضاء شورای شهر دکتر باقری است. در معاملاتی که اعتبار آن از محل استانی باشد عضو شورای شهر در کنار مدیر حراست و نماینده سازمان بازرسی بعنوان اعضا، ناظر هستند.

ناظر کمیسیون معاملات شهرداری خارگ تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری خارگ بیشترین شفافیت درحوزه های مالی و عمرانی وجود دارد بطوری که پانزدهم هر ماه ، ریز درآمد و هزینه شهرداری جهت بررسی به نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دوره مدیریت قبل اکثر شرکت‌های پیمانکاری بصورت گزینشی انتخاب می‌شدند و هیچ‌گونه سند و مدرکی در اختیار حراست و اعضاء وکمیسیون عمران شوراس اسلامی قرار نمی گرفت و اجازه ورود و حتی همفکری با حراست به نیروهای مالی و عمرانی شهرداری داده نمی شد و در صورت مشاهده از سوی مدیریت وقت مورد بازخواست قرار می گرفت، اما امروز ما با تعامل خوب شهردار با حراست، شاهد بیشترین شفافیت در شهرداری خارگ هستیم.

ناظر کمیسیون معاملات شهرداری گفت: به صراحت اعلام می دارم هر شخصی از اعضاء شورای اسلامی شهر و یا شهروندان محترم جزیره مقاوم خارگ در هر موردی از عملکرد شهرداری در حوزه های مالی، عمرانی، خدمات و ...سوال یا ابهامی دارند، می توانند با مراجعه به دفتر حراست در جریان ریز جزئیات کار قرار گیرند. تمام تلاش مدیریت شهری و کارکنان خدوم مجموعه شهرداری  بر این است که بهترین عمکلرد را برای شهروندان برجای گذاشته و سهم مهمی در آبادانی جزیره خارگ داشته باشد.

لزوم پرهیز از سنگ‌اندازی بی‌مورد

یوسف وطن دوست عضو شورای شهر خارگ نیز اظهار کرد: از روزی که وارد میدان خدمت به همشهریان خود در شورای پنجم شدم سعی کردم که از مصاحبه کردن و بیانیه دادن های نمایشی دوری کنم که مردم جزیره من سخت آسیب دیده این ادبیات نمایشی هستند.امروز پس از ۱۵ ماه و پس از دومین گزارش عملکرد برخی از صحبتهای خود را با همشهریانم مطرح میکنم.

وی افزود: سوگند یاد کردیم که کار کنیم خدمت کنیم حرف نزنیم و بیشتر عمل کنیم. انتقادات و پیشنهادات را بشنویم و اصلاح کنیم ولی دریغ از زمانی که ازدست می دهیم و بجای آن استاد مصاحبه و بیانیه درفضای مجازی می شویم وقت خود و مردم را می گیریم و بخاطر موضوعی پوچ و بی ارزش سرعت حرکت مجموعه شورا وشهرداری را می‌گیریم تا به همگان اعلام کنیم که اگر در جاهای حساس(طرح جامع و...) نیستیم تا آسیبی به جایگاهمان وارد نشود در عوض سفت و سخت کنار موضوعات حاشیه‌ای هستیم تا ماشینی جلوی پارکینگ منزلمان خاک بخورد ولی با موضوع خودرو خودمان را مطرح کنیم.

عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: وارد جزئیات مسایل نمایشی نمی‌شوم چون اولویتم برای ورود به شورا نبوده است ولی به همکارانم توصیه می کنم دست از سنگ اندازی های بی مورد برداشته وکمک کنند تا زمان زودگذر خدمت رسانی را بیشتراز دست ندهیم.

وی گفت: امیدوارم بادرایت دیگر همکارانم مشکلات مردم برزمین نمانده و به جای پرداختن به قدرت نمائی فریبنده در صحن شورا در جلسات دفاع از حقوق از دست رفته مردم شرکت نماییم. فقط کار کنیم مردم خسته مصاحبه و بیانیه های نمایشی ومردم فریب هستند.

کد خبر 4465809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha