۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷

نماینده ولی‌فقیه در لرستان انتقاد کرد؛

گرانی سرسام‌آور در لرستان/ تعزیرات و ستاد تنظیم بازار ورود کند

گرانی سرسام‌آور در لرستان/ تعزیرات و ستاد تنظیم بازار ورود کند

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از گرانی سرسام‌آور و کاذب در این استان گفت: نبود نظارت و بازرسی میدانی و عدم اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار عامل این موضوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با انتقاد از گرانی های سرسام آور در لرستان اظهار داشت: آنچه که به ما گفته می شود این است که لرستان یا شهر خرم آباد از جمله شهرهای گران کشور هستند، اینکه آمارها صحیح است یا خیر جای خودش؛ اما این وضعیت گرانی ها سرسام آور است.

گرانی کاذب و غیرمنطقی در لرستان

وی با بیان اینکه دو نوع گرانی داریم، یکی تحت تاثیر مسائل کلان کشور و مربوط به مواد اولیه و دلار و ... است، تصریح کرد: اما یک نوع گرانی کاذب است، غیرمنطقی و الکی است و هیچ ریشه ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: تولید کننده محصولی که نه اصلا به دلار کار دارد نه مواد اولیه، کالای خود را هر قیمتی که می خواهد می گذارد، فروشنده خرد و کلان نیز هرچه می خواهد محصول را قیمت می گذارد و می فروشد؛ لذا در هر مغازه ای قیمت کالاها متفاوت است.

کم فروشی در بازار بیداد می کند

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه قیمت ها تعیین شده و ابلاغ می شود اما این قیمت های تعیین شده هرگز عملی نمی شود، گفت: کم فروشی در بازار بیداد می کند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد مشکل اساسی دو چیز است، نخست نظارت و بازرسی میدانی وجود ندارد، تصریح کرد: آمار می دهند که ۴ هزار پرونده تشکیل داده ایم، خوب نتیجه چه شد؟ این نظارت و بازرسی وجود ندارد.

مصوبات ستاد تنظیم بازار عملی نمی شود، ثمره جلسات چیست؟ چرا مردم نتیجه این جلسات را احساس نمی کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه از سوی دیگر به نظر می رسد مصوبات ستاد تنظیم بازار هم عملی نمی شود، جلسات خوب تشکیل می شود اما چقدر از مصوبات اجرایی شده است؟ ثمره جلسات چیست؟ چرا مردم نتیجه این جلسات را احساس نمی کنند، افزود: مگر حقوق کارگران چقدر است، کارگرانی که در این فصل سرما برای یافتن کار سر چهارراه می ایستد مگر چقدر درآمد دارد، آیا با این گرانی ها زندگی افراد تامین می شود؟

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه چرا مسئولین همت نمی کنند؟ چرا جلوی برخی گرانی هایی که می توانند را نمی گیرند؟ ادامه داد: مسئولان به جد باید وارد این قضیه شوند؛ برخی اجناس متعلق به استان ماست و در داخل استان گران تر از استان های دیگر به فروش می رسد. معنای این امر آن است که نظارت نیست.

تعزیرات حکومتی باید به صورت جدی به قضیه ورود کند

وی با بیان اینکه نظارت ها تشریفاتی است و در حد اینکه بگویند ما حاضریم؛ این کافی نیست، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی باید به صورت جدی به قضیه ورود کند؛ میل به بالا رفتن قیمت ها در تولید کننده و فروشنده بالا است اما میل به پایین آوردن قیمت ها در کسی نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: مسئولان باید حساس باشند و با جدیت ورود کنند.

کد خبر 4478434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha