۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱

توسط نشر نگاه؛

«هنر درگذر زمان» و «جنایت ومکافات» به چاپ بیست و دو و پنجم رسیدند

«هنر درگذر زمان» و «جنایت ومکافات» به چاپ بیست و دو و پنجم رسیدند

ترجمه دو کتاب «هنر در گذر زمان» و «جنایت و مکافات» توسط نشر نگاه به ترتیب به چاپ‌های بیست و دوم و پنجم رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات نگاه به تازگی دو عنوان از ترجمه‌های خود را تجدید چاپ کرده است. به این ترتیب کتاب‌های «هنر در گذر زمان» به چاپ بیست و دوم و رمان «جنایت و مکافات» به چاپ پنجم رسیده‌اند.

«هنر در گذر زمان» نوشته هلن گاردنر، گزارشی از چگونگی شکل‌گیری و تغییر پویای هنر طی زمان، از غارهای آلتامیرا تا قرن حاضر ارائه، و نویسنده در آن ثابت می‌کند آن‌چه در طول زمان تغییر می‌کند، نه آثار هنری، بلکه دیدگاه‌های انسان‌ها یا آفرینندگان آثار هنری نسبت به معنای زندگی و هنر است. معرفی و آشنایی با آثار هنری برجسته‌ تاریخ، ویژگی‌های اختصاصی هر اثر و همچنین شرایطی که هنرمندان اقدام به آفرینش‌ آن‌ها کرده‌اند، از جمله مباحثی اند که در این کتاب به آن ها پرداخته می شود.

این کتاب توسط تقی فرامرزی ترجمه شده و تاثیرگذاری‌ها و تاثیرپذیری‌ها، ارتباط سبک‌ها گوناگون هنری با زندگی، آثار، فعالیت‌ها و شیوه و سبک و سیاق هنری هنرمندان بزرگ تاریخ هم از دیگر موضوعاتی هستند که مولف این کتاب به آن‌ها پرداخته است.

این کتاب پاییز ۹۵ به چاپ هفدهم رسید. زمستان ۹۶ هم چاپ نوزدهمش راهی بازار شد. مهرماه ۹۷ بود که چاپ بیست و یکم این کتاب توسط نگاه عرضه شد و حالا با شروع زمستان چاپ بیست و دوم‌اش عرضه می‌شود.

چاپ بیست و دوم این کتاب با ۸۵۰ صفحه قطع رحلی و قیمت ۱۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

رمان شناخته‌شده «جنایت و مکافات» هم نوشته فئودور داستایوسکی توسط اصغر رستگار ترجمه شده است. داستایوسکی این کتاب را در سال ۱۸۶۶ نوشت.

این نویسنده روس ۷ سال پیش از آن نوشتن «جنایت و مکافات» در نامه‌ای به برادرش اعلام کرده بود که طرح داستانش را در زندان ریخته است؛ زمانی که با درد و دریغ و سرخوردگی زندگی می‌کرد. او این اثر خود را اقرارنامه‌ای در شکل رمان، عنوان کرده و گفته بود می‌خواهد آن را با خونِ دلش بنویسد.

در این رمان، راسکولینکف دانشجوی پریشانِ عاشق و فقیری است که با طرح و نقشه، دست به قتل پیرزنی ربا خوار می‌زند. حضور خواهر زن منجر به دومین قتل توسط راسکولینکف می‌شود و پس از آن ردپای جنایت، روح و روان او را درهم می‌ریزد تا بالاخره در اداره پلیس به کار خود اعتراف کند...

چاپ چهارم ترجمه رستگار از این رمان، بهمن‌ماه سال گذشته عرضه شد و حالا چاپ پنجمش با طرح جلد جدید به بازار آمده است.

چاپ پنجم این رمان با ۷۱۱ صفحه و قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4489423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha