۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل:

تالار فرهنگی‌وهنری شهر اردبیل با ۲سال تاخیر افتتاح می‌شود

تالار فرهنگی‌وهنری شهر اردبیل با ۲سال تاخیر افتتاح می‌شود

اردبیل - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: به دلیل عدم تامین اعتبار لازم، تالار فرهنگی‌وهنری شهر اردبیل با دو سال تاخیر نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اسحاقی ظهر دوشنبه در حاشیه نشست خبری هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت استان در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: با وجود پیش‌بینی بهره‌برداری از تالار شهر اردبیل در سال ۹۸، متاسفانه اعتبارات مورد نیاز جلب نشد تا به بهره‌برداری از این مجموعه در سال ۱۴۰۰ امیدوار باشیم.

وی افزود: بهره‌برداری از تالار شهر اردبیل نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: در شرایطی که می‌توانستیم به جای سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در تالار شهر، بیش از ۵۰ طرح کوچک و غیرمفید بهره‌برداری کنیم، بر روی یکی از مهمترین نیازمندی‌های فرهنگی و هنری استان متمرکز شدیم تا با افتتاح آن بسیاری از کمبودهای زیرساختی برطرف شود.

اسحاقی اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن سفر هیئت دولت به استان اردبیل یکی از مهمترین اولویت‌های استان قرارگرفتن تالار شهر اردبیل در ردیف پروژه‌های سفر بوده تا تخصیص صددرصدی نسبت به این مجموعه بزرگ فرهنگی شهر انجام پذیرد.

وی ادامه داد: با افتتاح این مجموعه، سالن‌های بزرگ تئاتر و آمفی تئاتر با گنجایش ۶۰۰ و ۶۵۰ نفری آماده بهره‌برداری خواهد شد تا از این حیث دومین سالن بزرگ کشور در اردبیل قرار گیرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دیگر دلایل تاخیر در افتتاح تالار شهر اشاره کرد و افزود: به دلیل قرارگیری کشور در تنگناهای مالی و اقتصادی از ۱۲ میلیارد تومان بودجه مصوب سالیانه تنها سه میلیارد تومان تخصیص می‌یابد و این موضوع باعث ایجاد مشکل در بهره‌برداری به موقع می‌شود.

اسحاقی ادامه داد: بهره‌برداری از این مجموعه در سال ۱۴۰۰ به تامین اعتبارات دولتی بستگی داشته و چنانچه به مانند گذشته تخصیص مناسبی انجام نشود، احتمال تاخیر در بهره‌برداری از آن وجود خواهد داشت؛ هر چند تمام تلاش ما عدم از دست دادن وقت در افتتاح این مرکز است.

کد خبر 4493830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha