۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷

سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی مرکزی اعلام کرد؛

پیگیری مشکلات حوزه صنایع دستی با استفاده از نظرات فعالان

پیگیری مشکلات حوزه صنایع دستی با استفاده از نظرات فعالان

اراک- سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بهره گیری از نظرات کارشناسی پیشکسوتان حوزه صنایع دستی استان مرکزی به منظور رفع مشکلات این عرصه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم کاظمی در نشست هم اندیشی با پیشکسوتان شش رشته صنایع دستی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: نشست هم اندیشی با پیشکسوتان صنایع دستی استان می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه را رفع کند چراکه پیشکسوتان، کارشناس ترین افراد حاضر در هر حوزه ای هستند و بهترین اتاق فکر برای راهبرد اهداف سازمان می باشند.

وی افزود: در این نشست مبحثی کارشناسی مصوب شد که از ریزبینی پیشکسوتان نشات گرفته است. این مصوبه تاکید می کند در تمام طرح ها و ایده های ذهنی و سپس اجرایی می بایست طراحی های سنتی مدنظر هنرمندان قرار گیرد تا ضمن هماهنگی تولید کیفی بین محصولات تولیدی، اصالت و هنر ایرانی در آثار نیز حفظ شود.

کاظمی در پایان گفت: همچنین مقرر شد همگرایی بین هنرمندان از طریق نشست های مشترک در جهت تولیدات کیفی در رشته های اولویت دار استان شامل قلم زنی، طراحی سنتی، آثار چوبی، تراش سنگ های قیمتی، نگار گری و همچنین رشته مینا و تزیینات آثار فلزی ایجاد شود تا بتوان به فصل مشترک تولید کیفی و کمی در این رشته ها رسید.

کد خبر 4521743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha