۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی اعلام کرد؛

۳۷۰۰ مورد بازرسی از اصناف اراک طی یک ماه اخیر انجام شده است

۳۷۰۰ مورد بازرسی از اصناف اراک طی یک ماه اخیر انجام شده است

اراک- رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: از آغاز طرح ویژه نوروزی طی یک ماه گذشته سه هزار و ۷۷۳ مورد بازرسی از اصناف در استان مرکزی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید زند روز دوشنبه در نهمین جلسه سال جاری شورای اداری شهرستان اراک اظهار داشت: طی یک ماه گذشته سه هزار و ۷۷۳ مورد بازرسی از اصناف صورت گرفته که در این ارتباط از ۳۸۵ مورد تخلف، ۳۲۰ پرونده به ارزش ریالی ۴۲۹ میلیون ریال تشکیل شده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عدم درج قیمت، کم فروشی، گران فروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم ارائه فاکتور را از فراوان‌ترین تخلفات صنفی عنوان کرد و افزود: همچنین در این ارتباط ۶۸ مغازه متخلف پلمپ شده است.

زند خاطرنشان کرد: همچنین از روز شنبه یازدهم اسفندماه جاری، بیش از ۴۰ بازرس از اتاق اصناف، ۴۲ ناظر از بسیج و ۱۵ نفر از حفاظت اجتماعی دادگستری در سطح بازار و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت نامحسوس کار بازرسی را در سطح بازار پیگیر هستند. همچنین اکیپ‌های بازرسی به صورت گشت در سطح بازار فعالیت دارند.

وی بیان داشت: همچنین ۱۵۰۰ واحد صنفی شامل کسبه بازار سرپوشیده و ۱۰ مجتمع صنفی در جشنواره فروش فوق العاده شرکت دارند که با ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف اجناس مورد نیاز همشهریان را ارائه می‌دهند.

زند خاطرنشان کرد: اتاق اصناف در تنظیم بازار در سه بخش شامل توزیع کالا، نظارت و بازرسی و فروش‌های فوق العاده فعالیت می‌کند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: بازار را با دو اهرم عرضه و تقاضا و رقابت می‌توان تنظیم کرد که این دو مورد را می‌توانیم در کنار دیگر بخش‌های ذکر شده ببینیم.

وی گفت: توزیع کالا در اختیار اتاق اصناف نیست. بلکه اتاق اصناف به نوعی یک اهرم توزیع کننده و نظارت بر توزیع است. تصمیمات در تنظیم بازار در جای دیگر گرفته می‌شود.

کد خبر 4559134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha