۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵

معاون اقتصادی استانداری قزوین:

اتاق بازرگانی پارلمان اقتصادی توانمند کشور است

اتاق بازرگانی پارلمان اقتصادی توانمند کشور است

قزوین- معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: اتاق بازرگانی پارلمان توانمند، باتجربه و عملیاتی اقتصاد کشور است که می‌تواند در رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار کمک مؤثری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه استاندار قزوین با اعضای جدید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین اظهار داشت: اتاق بازرگانی با در اختیار داشتن بازرگان، تاجر و صادرکنندگانی قوی و توانمند باید در تصمیمات کارگروه‌های تخصصی تعیین کننده و تأثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی موتور محرک بخش خصوصی در رونق تولید است و در کنار پشتیبانی بخش دولتی می‌تواند به دستاوردهای خوبی در حوزه اقتصاد برسد.

حبیبی یادآور شد: مهمترین و شاخص ترین مأموریت ما در استان در شرایط کنونی حمایت از سرمایه گذاری و روان کردن امور آنهاست و در این مسیر جدی هستیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان قزوین خوشبختانه از توانایی و هوشمندی بسیار بالایی در امر تجارت و بازرگانی برخوردار است و در صورت پشتیبانی دولت می‌تواند در شرایط حساس کنونی دستاوردهای خوبی داشته باشد.

حبیبی گفت: انسجام و هماهنگی بین مسئولان ارشد استانی تحت عنوان نمایندگان قوا ایجاد شده و در این نشست هم مسائل مرتبط با مسائل اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: فعال‌ترین و پر رونق ترین جلسات ما در استان در حوزه اقتصادی است هرچند امسال باید این امور با جدیت بیشتری دنبال شود.

حبیبی تصریح کرد: شورای گفتگو، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد سرمایه گذاری، ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تنظیم بازار و کارگروه اشتغال و شورای هماهنگی بانک‌ها از مهمترین ابزارهای ما برای کمک به رونق تولید در استان است که امسال نیز مانند گذشته مسائل مهمی در این جلسات مطرح شده و در مسیر رونق تولید تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سال رونق تولید اتاق بازرگانی قزوین عضو ثابت جلسات اقتصادی ما خواهد بود و باید کاری کنیم تا این اتاق پر رفت و آمد ترین واحد برای حضور مدیران و صنعتگران و تولیدکنندگان باشد.

حبیبی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال جاری باید جسارت و ریسک پذیری بیشتری در جهت تولید از خود نشان دهند و حتی آبروی اداری خود را در مسیر حمایت از تولید به میدان بیاورند.

وی اضافه کرد: تولید بشدت تحت تأثیر عوامل انسانی، ملی، داخلی و خارجی است و مانند حلقه اتصال زنجیر باید همه آنها جمع شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ تولید را در استان و کشور نهادینه کنیم بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال رونق تولید مدیران دستگاه‌های خدماتی مرتبط با تولید باید رویکرد و نگاهشان تغییر کند تا شرایط را مدیریت کنیم.

حبیبی گفت: در شرایطی که تحریم‌ها از سوی دشمنان تشدید شده و در فشارهای بین المللی هستیم شاید سخت‌ترین کار تولید باشد و همه سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و کارآفرینان باید با درک شرایط سخت پیش رو با عشق و علاقه به کشور و خروج از شرایط اقتصادی کنونی همت مضاعف داشته باشند.

کد خبر 4587310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha