۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۳

بازدید مدیرکل بنادر ودریانوردی گیلان از منطقه ویژه اقتصادی آستارا

بازدید مدیرکل بنادر ودریانوردی گیلان از منطقه ویژه اقتصادی آستارا

آستارا- مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با سفر به آستارا از روند پیشرفت و توسعه بندر و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا آبایی بعد از ظهر دوشنبه در جریان سفر به شهرستان مرزی آستارا از بندر چند منظوره و منطقه ویژه اقتصادی آستارا بازدید کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این سفر، از روند پیشرفت، ساخت و ساز تأسیسات و انبارهای جدید، ساختمان‌های جداگانه اداری گمرک و بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی و بندر چند منظوره آستارا، دستگاه مکنده غلات، سیلوی در احداث غلات با ظرفیت ۳۰ هزار تن، سومین اسکله اختصاصی در حال احداث ترمینال غلات به طول ۷۵ متر و همچنین محوطه دو پست اسکله این بندر مهم و مرزی شمال کشور بازدید و موانع موجود را بررسی کرد.

گفتگو با پیمانکاران پروژه‌های بندر و منطقه ویژه اقتصادی آستارا و صدور دستورات لازم در جهت پیشرفت روند ساخت و ساز در این بندر از دیگر برنامه‌های سفر آبایی به شهرستان مرزی بندر آستارا بود.

گفتنی است در حال حاضر ارتباط تجاری بندر آستارا با بنادر حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو و هوسان در جمهوری آذربایجان، بندر آکتائو در قزاقستان، بندر ماخاچ کالا (مخاچ قلعه) در جمهوری داغستان و آستاراخان در روسیه برقرار است.

از نخستین سال تأسیس بندر آستارا در سال ۱۳۹۲ تاکنون، کالاهایی از قبیل انواع چوب، تخته نراد، سنگ کلینگر، کربنات کلسیم، انواع سیمان، دی اکسید تیتانیوم، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، گچ ساختمانی، رول آهن، انواع پلی‌اتیلن، نمک صنعتی، فتالیک و مشتقات، شمش آهن، MDF خام، PVC و مشتقات آن و سنگ گرانیت در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

کد خبر 4591875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha