۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵

فرمانده ناجا:

امیدی به کمک سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه باموادمخدر نداریم

امیدی به کمک سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه باموادمخدر نداریم

فرمانده ناجا گفت: اطلاعات و نیازمندی هایمان را به سازمان‌های بین المللی اعلام کرده‌ایم ولی باید بگویم امیدوار به کمک سازمان‌های بین المللی در مبارزه با مواد مخدر نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در خدمت عزیزانمان در ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف تقویت هماهنگی بین نیروی انتظامی و ستاد بودیم.

وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی صورت گرفته و هماهنگی میان ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور اسکندر مؤمنی تقویت شده است.

فرمانده ناجا با اشاره به ارتقا هماهنگی میان نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه مقابله و مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی انجام داده و شاهد این ادعا هم تقدیم ۴۰۰۰ در عرصه مقابله با مواد مخدر است.

سردار اشتری تصریح کرد: با عزم راسخ و روحیه جهادی و انقلابی فرآیند مبارزه با مواد مخدر را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با ورود تجهیزات جدید، فناوری‌های نوین، انسداد مرزی و کنترل مرزها مقابله با مواد مخدر به شکل بهتری انجام می‌شود البته تاکنون کشفیات قابل توجهی داریم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مقابله با بانک‌ها و سایر شبکه‌های اصلی مواد مخدر از اولویت‌های اصلی ما است، ادامه داد: به جد با خرده فروشان و معتادان متجاهر نیز برخورد می‌کنیم و اقدامات مناسبی صورت گرفته ولی کفایت نمی‌کند و باید این اقدامات تشدید شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: اطلاعات و نیازمندی هایمان را به سازمان‌های بین المللی اعلام کرده‌ایم ولی باید بگویم امیدوار به کمک سازمان‌های بین المللی نیستیم و با ظرفیتی که داریم همچنان با ورود مواد مخدر مبارزه می‌کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به همسایگی ایران با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر بیان کرد: کشت خشخاش و تولید مواد مخدر از زمان حضور آمریکایی‌ها در افغانستان چند برابر شده و امید اینکه سازمان‌های بین‌المللی بتوانند با جدیت موضوع مقابله‌ای را دنبال کنند، نداریم. در هر حال جمهوری اسلامی ایران اراده مبارزه با مواد مخدر را دارد و پرچمدار این عرصه است.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری جلسات آسیب‌های اجتماعی با حضور سران قوا و مسئولان مربوطه در محضر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: موضوع اعتیاد و برخورد با مواد مخدر به عنوان یکی از پنج اولویتی مطرح است که مقام معظم رهبری مشخص کرده است و مقابله با ورود مواد مخدر باید با جدیت دنبال شود. در همین راستا نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی و استفاده از تجهیزات و ظرفیت‌های حداکثری، مأموریت‌ها را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به موضوع معتادان متجاهر عنوان کرد: با هماهنگی تمام دستگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و طی ماه‌های اخیر شاهد بودیم که در محلات و بوستان‌هایی که به تجمع معتادان متجاهر معروف هستند، موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر دنبال شده و این روند ادامه دارد اما ظرفیت کافی برای نگهداری معتادان نداریم ولی امید داریم که با همکاری دستگاه‌ها این روند با قوت دنبال شود.

کد خبر 4604099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha