۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰

آزادی همچنان بی‌ثبات در مدیریت؛

تغییر مدیریت دو مجموعه ورزشی بزرگ پایتخت/ شهرداری‌چی‌ها می‌روند!

تغییر مدیریت دو مجموعه ورزشی بزرگ پایتخت/ شهرداری‌چی‌ها می‌روند!

تغییرات مدیریتی دو مجموعه ورزشی «آزادی» و «انقلاب» که مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام آن را در بدو ورود به این شرکت آغاز کرد، همچنان ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: از اقدامات قابل توجه حسن کریمی در صندلی اول شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، تصمیماتی بود که وی برای تغییر مدیریتی در دو مجموعه ورزشی بزرگ پایتخت اتخاذ کرد و حتی در مورد یکی از آنها کار را به «هت تریک» کشاند؛ اما اینجا به جایی ها به همین جا ختم نشده و قرار است کماکان ادامه داشته باشد.

حسن کریمی ۱۰ دی ماه سال ۹۶ با حکم وزیر ورزش جایگزین مصطفی مدبر شد که از آذرماه سال ۹۲ مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی را بر عهده داشت. وی که معاون استانداری تهران را در کارنامه داشت، خیلی زود برای تغییرات مدیریتی در مجموعه‌های ورزشی پایتخت و انتخاب نیروهای موردنظر خود برای آنها دست به کار شد طوری که دو ماه بعد از آغاز به کارش اقدام به تعیین مدیر جدید برای مجموعه ورزشی انقلاب کرد.

البته پیش از آن حسن کریمی برای تغییر مدیریت مجموعه ورزشی آزادی اقدام کرده بود که در دو مرحله دیگر هم تکرار شد؛ حالا هم که پنج ماه از سرپرستی فعلی مجموعه آزادی می‌گذرد، صحبت‌هایی مبنی بر تغییر مدیریتی دوباره در این مجموعه مطرح شده است. البته ظاهراً این بار موضوع جا به جایی است نه برکناری.

لاله از مجموعه «انقلاب» رفتنی شد
محمد لاله ۱۵ اسفندماه سال ۹۶ حکم مدیریت خود برای مجموعه ورزشی انقلاب را از مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دریافت کرد. بعد از گذشت ۱۴ ماه اما وی قصد دارد به پیشینه اصلی خود بازگردد. وی که به عنوان شهردار پردیس به این مجموعه آمد به زودی با یکی دیگر از شهرداری‌ها یا شاید هم استانداری‌ها آغاز به همکاری می‌کند. به همین دلیل برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که طی یک سال و نیم گذشته مدیریت این مجموعه را دست نخورده باقی گذاشته بود، چاره‌ای نمی‌ماند جز تغییر مدیریتی.

ظاهراً این اقدام هم منجر به رفت و آمدهای جدید مدیریتی آزادی خواهد شد. مجموعه‌ای که طی سال‌های گذشته بی ثبات ترین دوران خود را به لحاظ مدیریتی سپری کرده است.

ادامه رفت و آمدهای مدیریتی در «آزادی»
خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که با رفتن لاله از مجموعه ورزشی انقلاب، علی اکبر شعبانلو سرپرست فعلی مجموعه ورزشی آزادی از این مجموعه به انقلاب نقل مکان خواهد کرد و این یعنی ادامه بی ثباتی و بی سروسامانی مدیریتی در این مجموعه بزرگ که ماه‌ها از آن می‌گذرد و ظاهراً قرار نیست نقطه پایانی داشته باشد.

آغاز به کار حسن کریمی برای ایجاد تغییرات مدیریتی در مجموعه‌های ورزشی با آزادی بود. وی یک ماه پس از ورود به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ناصر محمودی فر را جایگزین حسن طباطبایی کرد. این کار بهمن ماه ۹۶ انجام شد. پنج ماه بعد یعنی در تیرماه سال ۹۷ اما فرهاد نیکوخصال جای محمودی فر را گرفت. نیکوخصال در حالی به عنوان سرپرست مجموعه ورزشی آزادی معرفی شد که پیش از آن هم مدیریت این مجموعه را عهده دار بود اما خردادماه سال ۹۵ با حکم مدبر - مدیرعامل وقت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی - برکنار و جای خود را به حسن طباطبایی داده بود.

البته این دوره سرپرستی نیکوخصال در مجموعه ورزشی آزادی بیشتر از پنج ماه دوام نداشت چراکه او آذرماه سال ۹۷ جای خود را به علی اکبر شعبانلو داد که بیشتر از پیشینه ورزشی، فعالیت در شهرداری‌ها را در کارنامه دارد. حالا پنج ماه از سرپرستی شعبانلو در مجموعه بزرگ آزادی می‌گذرد که بازهم صحبت‌هایی مبنی بر تغییر مدیریتی در این ورزشگاه مطرح شده است. چرا که تصمیم گرفته شده شعبانلو از آزادی به انقلاب نقل مکان کند و به جای محمد لاله روی میز ریاست این مجموعه بنشیند.

در این صورت باید فرد جدیدی به عنوان سرپرست مجموعه ورزشی آزادی معرفی شود. وی چهارمین نفری خواهد شد که طی یک سال و نیم گذشته، مدیریت این مجموعه بزرگ را عهده دار می‌شود.

آرامش به «آزادی» نمی‌آید!
به گزارش خبرنگار مهر، اینکه باید برای مجموعه ورزشی انقلاب به خاطر رفتنِ اختیاری محمد لاله مدیر جدید منصوب شود، امری کاملاً بدیهی است و به همان اندازه جابه جایی سرپرست مجموعه ورزشی آزادی غیرمعقول و غیر منطقی است به خصوص با بی ثباتی‌های مدیریتی که این مجموعه در ماه‌های گذشته داشته و البته انتصاب‌های انتقادی که برای آن انجام شده است.

در ۱۶ ماه گذشته دو سرپرستی که برای ورزشگاه آزادی انتخاب شدند (محمودی فر و نیکوخصال) به بهانه پایان دوره سرپرستی کنار گذاشته شدند. حالا هم که دوره سرپرستی شعبانلو در این مجموعه پنج ماهه شده، بحث جابه جایی او مطرح است که قاعدتاً به انتخاب گزینه جدید برای سرپرستی آزادی منجر خواهد شد.

با این اوصاف در ورزشگاهی که از میان تمام مجموعه‌های ورزشی کشور، محوری ترین نقش را در ورزش ایران داشته و همچنان خواهد داشت، بی ثباتی مدیریتی کماکان ادامه خواهد داشت در حالیکه تاکنون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به عنوان متولی این مجموعه، پاسخی به چرایی آن نداده است.

مدیریت این شرکت سرپرستانی را از مدیریت آزادی کنار گذاشته که خود اقدام به انتخاب و انتصاب آنها کرده بود و همین مسئله، این سوال را ایجاد کرده که چرا تاکنون هیچیک از آنها در آزادی ماندگار نبوده اند؟

به هر حال ورزشگاه آزادی اگرچه قدمت زیادی دارد اما همچنان گزینه اول و آخر برای برگزاری بیشتر رویدادهای ورزشی در پایتخت است اما صندلی لغزنده مدیریت این ورزشگاه بیشترین آسیب را به آن وارد می‌کند. به خصوص که این ورزشگاه به بازسازی اساسی در بخش‌های مختلف نیاز دارد، موضوعی که وزیر ورزش هم به آن ورود داشته و حتی بودجه‌ای اختصاصی برای آن مطالبه شد اما آیا با این بی ثباتی مدیریتی، این طرح سرانجام قابل اعتمادی خواهد داشت؟

کد خبر 4615949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha