۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۳۴

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد:

میزان مصرف برق در یزد ۸ درصد افزایش یافت

میزان مصرف برق در یزد ۸ درصد افزایش یافت

یزد ـ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد از افزایش هشت درصدی مصرف برق در استان یزد طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش نواب امروز در دیدار مدیران صنعت برق استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با ارائه گزارشی از روند توزیع و مصرف برق در استان یزد اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مصرف برق استان یزد مربوط به صنایع است و گرچه آمار مشترکان خانگی نیز بالاست اما تکنولوژی روز سبب کاهش مصرف برق خانگی شده است.

وی افزود: با وجود اینکه آمار مشترکان برق خانگی هر روز افزایش می‌یابد، میزان مصرف برق به دلیل استفاده از لامپ های کم مصرف، لوازم خانگی دارای بهره وری بالا و … کنترل شده و رشد چندانی نداشته و رشد مصرف در این بخش همواره ثابت بوده است.

نواب بیان کرد: در عین حال برای مدیریت مصرف برنامه هایی داریم که این برنامه ها میزان هدر رفت برق و هم میزان مصرف را مدیریت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به گرمای هوا و افزایش مصرف برق در تابستان‌ها افزود: در حوزه مصرف خانگی از مردم تقاضا داریم که در ساعات پیک مصرف که از ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و از ۸ تا ۱۲ شب است، وسایل غیرضروری خود به ویژه وسایل پرمصرف غیرضروری را استفاده نکنند تا به این ترتیب زمینه بهره‌مندی همه و در طول تابستان از برق فراهم شود.

نواب با بیان اینکه پیک بار در بخش توزیع نیروی برق در سال گذشته، ۸۵۱ مگاوات بوده عنوان کرد: پیک بار کل استان با برق منطقه‌ای در سال گذشته حدود ۱۹۳۰ مگاوات بوده است.

نواب ادامه داد: در حوزه توزیع نیروی برق، حدود ۶۰ درصد مصرف در بخش صنعتی و بقیه مربوط به بخش‌های خانگی، کشاورزی و تجاری است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری تمام بخش‌ها در حوزه مصرف بهینه برق تصریح کرد: در بحث رشد، شاهد رشد هشت درصدی هستیم.

کد خبر 4643642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha