۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶

امام جمعه گناوه:

تلاش برای از بین بردن زمینه فساد وظیفه سنگین قوه قضاییه است

تلاش برای از بین بردن زمینه فساد وظیفه سنگین قوه قضاییه است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی و تلاش برای از بین بردن زمینه فساد از وظایف سنگین قوه قضاییه است .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکتنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار نشان داد که نظام مقدس اسلامی پس از چهار دهه تحریم و فشاراینگونه با صلابت و اقتدار در برابر آمریکا موضع گیری می کند و الگویی موفق مستقل و آزاد برای ملت های آزاده است.

وی افزود: امروز اقتدار، صلابت، سربلندی ملت ایران باعث شده که هیج کشوری جرات تعدی به مرزهای کشور ما را نداشته باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به سرنگونی پهپاد مدرن و گران قیمت کشور آمریکا توسط نیروی های مسلح جمهوری اسلامی گفت: پیش از این نیز کشور ما موفق به اینگونه عملیات ها بر علیه پهپاد های جاسوسی شده بود که برای دشمنان این قدرت نظام اسلامی غیرقابل باور بود.

وی بیان کرد: امروز قدرت نظام اسلامی برای همه جهانیان به اثبات رسیده و هدف دشمنان از فشارهای گوناگون برکشورمان محدود کردن توانایی موشکی ما است.

رکنی حسینی تصریح کرد: این حمله به جهان اعلام کرد که مرزهای کشورمان خط قرمز ما است و هشداری برای همه متجاوزان بود که دست از پا خطا نکنند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: امروز اقتدار، صلابت و پایمردی که در ملت غیور و نستوه ایران اسلامی وجود دارد هیچ دشمنی نمی تواند به مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خاک کشور عزیزمان تعرضی کند. و کشور ما قادر است با تمام توان از مرزهای و تمامیت ارزی خود با اقتدار حفاظت کند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید چمران در ۳۱ شهریوراظهار داشت: شناخت شیوه و سیره زندگی شهید چمران نیاز امروز نسل جوان انقلابی و مومن است.

رکنی حسینی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه از اول تیرماه اضافه کرد: هفته قوه قضاییه فرصت مهم و مغتنمی برای افزایش اعتماد و امید عموم جامعه به دستگاه قضایی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حکم رهبر فرزانه در تعیین رئیس جدید قوه قضاییه و ترسیم گام دوم انقلاب که از محورهای مهم آن عدالت و مبارزه با فساد است لذا افزایش کارایی این قوه می تواند نقش بی بدیل در جذب اعتماد عمومی داشته باشد

وی گفت: گسترش چرخ عدالت و عدم ملاحظه مفسدان می تواند در توسعه عدالت و محور چهارم گام دوم انقلاب نقش بی بدیل داشته باشد.

امام جمعه گناوه یادآور شد: کاهش اطاله دادرسی پرونده ها باید مد نظر قوه قضاییه باشد و باید رسیدگی به پرونده ها سرعت بیشتری بخشیده شود.

وی افزود: مبارزه با مفسدان اقتصادی و تلاش برای از بین بردن زمینه فساد از وظایف سنگین قوه قضاییه است و این قوه وظیفه سنگینی در این مورد بر عهده دارد و صلابت در برخورد با این مفسدان مردم را به آینده امیدوار می کند.

وی گفت: نظارت مستمر و جدی بر خود قوه قضاییه و نیروهایی ناسالمی که باید برخورد شود و با ناکارآمدها برخورد و نیروهای کارآمد نیز تشویق شوند.

رکنی حسینی گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای جوان مومن و انقلابی در دستگاه قضا نیز از نکات مهم است که باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به سالروز ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ۶ تیر بیان کرد: به خواست خدا این گنجینه و نعمت الهی برای انقلاب و ملت ایران حفظ شد و از این توطئه دشمنان با خواست خدا نجات یافتند تا امروز نه تنها سکاندار و مدیریت انقلاب را با اقتدار برعهده گیرند بلکه جهان از وجو د ایشان بهره مند شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به آغاز فصل تابستان از همه درخواست کرد در مصرف آب و برق صرفه جویی و مدیریت درست کنند تا بتوان بدون مشکل تابستان را پشت سر گذاشت.

کد خبر 4646921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha