۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱

رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی:

حمایت معناداری از تولید در کشور اتفاق نیافتاده است

حمایت معناداری از تولید در کشور اتفاق نیافتاده است

مشهد- رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: حمایت معناداری از تولید در سالی که به این نام است اتفاق نیافتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حسینی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است حمایت معناداری از تولید اتفاق نیافتاده است و مشکلات گذشته کماکان وجود داردو در زمان جنگ اقتصادی باید یک اتاق جنگ و فرماندهی و پشتیبانی تشکیل شود ولی هنوز این امور محقق نشده است.

وی افزود: تولید کننده نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند در بحث بهره‌های بانکی هیچ کاهشی اتفاق نیافتاده است و همچنین مشکلات در حوزه تأمین اجتماعی نیز هنوز برقرار است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی ادامه داد: ۵۷۰۶ کارخانه در استان داریم که سهم خراسان رضوی ۷ درصد در تعداد کارخانه و میزان سرمایه‌گذاری و ۸ درصد در اشتغال کشور است و رقم سرمایه گذاری صنعتی استان به مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

وی گفت: شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار و چناران بیشترین واحدهای صنعتی استان را دارند و ۲۱ درصد از اشتغال استان در حوزه غذایی بوده که بالاترین آمار را در بین حوزه‌های صنعتی است.

وی گفت: در صدور پروانه تحقیق و توسعه رشد ۱۳۷ درصدی داشته‌ایم و همچنین مصرف حامل‌های انرژی نیز در صنایع افزایش داشته است که نشان از حرکت ویژه استان در بحث رشد اشتغال و مبارزه با تحریم دارد. ۲ میلیارد ۲۵۴ میلیون دلار صادرات استان در سال گذشته و به مقصد ۱۰۱ کشور بوده است که ۵.۲ درصد سهم خراسان رضوی از صادرات کشور است.

حسنی تصریح کرد: از اواسط سال گذشته تاکنون بالغ ۵۷۰۰ ثبت سفارش داشته‌ایم، اما فقط ۴ هزار پرونده تائید شده است که این به عملکرد بانک مرکزی و سایر ارگان‌های دولتی بر می‌گردد.

وی استاندار جدید خراسان رضوی را فردی برنامه محور خواند و خاطر نشان کرد: وی به دنبال جدایی اقتصاد از سیاست و حمایت همه جانبه از کارآفرینان و تولید کنندگان است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی افزود: تولیدات صنعتی استان در ۲۸ گروه کالایی فعال است که از این میزان ۲۰ رشته آن با افزایش تولید و ۸ رشته دیگر با کاهش تولید مواجه هستند؛ همچنین سهم برق استان در حوزه صنعت ۲۷ درصد، سهم گاز ۲۳ درصد و سهم آب ۲ درصد است.

کد خبر 4650449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha