۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸

وزیر مشاور امور خارجی آلمان:

ترامپ با خروج از برجام «کاملا اشتباه» کرد

ترامپ با خروج از برجام «کاملا اشتباه» کرد

«نیلز آنن» خروج از توافق هسته ای با ایران را «اشتباه کامل» دولت «دونالت ترامپ» خواند و آن را موجب تضعیف برجام دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نیلز آنن» وزیر مشاور در امور خارجی آلمان توافق هسته ای را بهترین وسیله برای تامین امنیت اتحادیه اروپا و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دانست.

وی در گفتگو با روزنامه دی ولت آلمان با اشاره به اهمیت برجام، خروج رئیس جمهور آمریکا از این توافق را «کاملا اشتباه» خواند.

آنن با بیان اینکه نباید به سادگی از توافق هسته ای گذشت افزود: این توافق مکانیزمی برای کنترل و بازرسی در ایران ایجاد کرده که تا کنون وجود نداشته است.

این عضو ارشد حزب سوسیال دموکرات آلمان و وزیر مشاور در امور خارجی که به طور مرتب به کشورهای خاورمیانه سفر می‌کند، با انتقاد از تعلیق اجرای تعهدات از سوی ایران خواهان پایبندی تهران به این تعهدات شد.

وی با اذعان به اینکه طبق گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران تا کنون به برجام عمل کرده یادآور شد: برجام به هدفش که ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بوده رسیده است.

این مقام آلمانی در عین حال انتظارات ایران از اینستکس را که طی آن اروپا ضررهای ناشی از تحریم‌های آمریکا را کاملاً جبران کند، غیرواقع بینانه دانست.

آنن افزایش نقش منطقه ای ایران را یکی از پیامدهای سیاست آمریکا در خاورمیانه دانست و گفت در عراق نیز ایران توانسته این همه نفوذ به دست بیاورد چون با مداخله آمریکا در سال ۲۰۰۳ و سرنگونی صدام حسین در این کشور خلاء قدرت ایجاد شد.

کد خبر 4659293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha