۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰

طی سال ۹۷؛

۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیر مجاز در استان تهران تخریب شده است

۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیر مجاز در استان تهران تخریب شده است

اسلامشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیر مجاز طی سال ۹۷ در استان تهران تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم ذوالفقاری پیش از ظهر دوشنبه در همایش حافظان و پایداران حوزه زمین ویژه شهرستان‌های غرب استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران از نخستین استان‌های کشور است که بهره‌وری کشاورزی در آن در بالاترین سطح قرار دارد اظهار داشت: استان تهران در برداشت بیش از ۱۰ محصول در کشور در رتبه نخست و دوم قرار دارد و طبق آمار بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان تهران ۴ برابر میانگین کشوری است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی استان تهران در تولید، توزیع و امنیت غذایی بسیار دارای اهمیت است افزود: نباید اجازه دهیم با تغییر کاربری و احداث بناهای غیرمجاز این روند دچار اختلال شود و به تخریب بیانجامد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه باید موضوع تغییر کاربری در استان تهران یک بار برای همیشه به صورت ریشه‌ای برطرف شود گفت: ارزش زمین در استان تهران سبب شده احساس تغییر کاربری اراضی کشاورزی به نیازی واقعی برای برخی افراد تبدیل شود لذا باید در این راستا چاره اندیشی شود و باید اعلام کنیم که در سال ۹۷ شاهد تخریب ۲۵۰۰ واحد مسکونی مردم بودیم که آماری بسیار دردناک است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل استان تهران تغییر کاربری اراضی است عنوان داشت: با توجه به اینکه عرضه و تأمین مواد غذایی استان تهران در رتبه‌های نخست قرار دارد و ۵۰ درصد محصولات استان تهران فرآوری می‌شود و در شرایطی که از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی که در استان تهران وجود دارد تنها ۱۸۷ هزار هکتار به عنوان اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید چاره اندیشی صورت گیرد.

کد خبر 4661180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha