۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۵:۴۶

وزارت دفاع آمریکا نشست مطبوعاتی درباره ترکیه را لغو کرد

وزارت دفاع آمریکا نشست مطبوعاتی درباره ترکیه را لغو کرد

نشست مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا درباره ورود سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه بدون اعلام دلیل قبلی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پس از تماس تلفنی «خلوصی آکار» وزیردفاع ترکیه با همتای آمریکایی خود، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نشست مطبوعاتی این وزارت‌خانه درباره ورود سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه لغو شده است.

وزیردفاع ترکیه پس از ورود سامانه موشکی «اس ۴۰۰» با «مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا تماس گرفت و به او اعلام کرد که اقدام آنکارا در خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ هرگز به معنای تغییر رویکرد راهبری ترکیه نیست.

با این حال وزارت دفاع آمریکا که قصد داشت کنفرانس مطبوعاتی درباره اقدام ترکیه برای خرید سامانه اس ۴۰۰ برگزار کند، علت لغو این نشست را اعلام نکرده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه خبر داد که طی چند روز آینده یک هیئت نظامی آمریکایی به ترکیه سفر خواهد کرد تا درباره سوریه رایزنی کند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین با ورود موشک‌های «اس ۴۰۰» روسی اعلام کرده است که در حال بررسی و ارزیابی خرید سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» آمریکا است.

قرارداد فروش سیستم سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه در سال ۲۰۱۷ امضا شد که بلا فاصله باعث ایجاد تنش دیپلماتیک میان استامبول و واشنگتن گردید. آمریکا از ترکیه خواست تا از خرید سامانه های روسی صرف نظر کند و از سیستم دفاع هوایی پاتریوت امریکایی استفاده کند، اما ترکیه با این پیشنهادات آمریکا مخالفت کرد.

واشنگتن با ادعای اینکه خرید سامانه اس -۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو، می‌تواند به تضعیف شبکه پدافندی این پیمان و همچنین لو رفتن توانمندی‌های رادارگریزی جنگنده‎های اف -۳۵ منجر شود، تحویل این جنگنده‌ها به آنکارا را به حالت تعلیق درآورد و ترکیه را برای لغو قرارداد اس -۴۰۰ تحت فشار قرار داد، اگرچه در نهایت ترکیه این فشارها را رد کرد و سرانجام با نهایی کردن قرارداد خرید اس ۴۰۰ از روسیه، این موشک‌ها را روز گذشته به خاک خود وارد کرد.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس _ ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای -۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.

کد خبر 4664733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha