۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷

توسط موسسه بهاران صورت می‌گیرد؛

برپایی کارگاه «داستان نویسی در مکتب رئالیسم» با تدریس شیرزادی

برپایی کارگاه «داستان نویسی در مکتب رئالیسم» با تدریس شیرزادی

موسسه بهاران کارگاه «داستان نویسی در مکتب رئالیسم» را با تدریس فرزام شیرزادی از نیمه دوم مرداد برپا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه بهاران از نیمه دوم مرداد ۱۳۹۸ کارگاه «داستان نویسی در مکتب رئالیسم» را با تدریس فرزام شیرزادی برگزار می‌کند. این کارگاه شنبه هر هفته از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برپا می‌شود. محتوای این کارگاه خوانش و بررسی داستان‌هایی از لئون تولستوی، آنتوان چخوف، جان اشتاین بک، ویلیام فاکنر، ابراهیم گلستان، صادق چوبک، بهرام صادقی و هوشنگ گلشیری است.

شرح درس  این کارگاه به قرار زیر اعلام شده است:

۱. زمان هر جلسه ۲ ساعت است. در هر گارگاه، یکی از داستان‌های نویسندگانی که عنوان شد خوانده شده و درباره زبان داستانی، نگاه (جهان‌بینی) نویسنده و تکنیک‌های داستانی او با مشارکت همه اعضای حاضر درکارگاه بحث و بررسی می‌شود. همچنین تاریخچه شکل‌گیری داستان کوتاه، نویسندگان پیشگام این عرصه در جهان و شاخص‌ترین مولفه‌های داستان‌های رئالیستی عنوان می‌شود.

۲. در جلسات چهارم و پنجم و ششم و هفتم دو موضوع متفاوت برای نوشتن داستان‌های کوتاه رئالیستی مطرح می‌شود و هریک از دانشجویان داستان‌هایشان را می‌خوانند و نقاط قوت و ضعف داستان‌ها بررسی می‌شود.

۳. جلسه هشتم، در یک ساعت آخر، علی اصغر شیرزادی به عنوان استادِ میهمان درباره فئودور داستایفسکی به عنوان مطرح‌ترین و تاثیر گذارترین نویسنده سخنرانی خواهد کرد. 

فرزام شیرزادی، روزنامه نگار، داستان نویس، ویراستار و مدرس روزنامه نگاری و داستان نویسی است. به قلم تاکنون کتاب‌هایی چون «احمد شاملو در ۱۶ نگاه»، «جدال خیر و شر: خلاصه، نقد و بررسی ۱۲ رمان شاخص جهان»، «مرگ در ۹:۲۳»، «بخت برگشته»، «روشن‌تر از آبی»، «سه‌شنبه‌ی قرقی» و... منتشر شده‌اند.

کد خبر 4679596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha