۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

توزیع ۴۳۵۰ سبد غذایی حمایتی بنیاد علوی در جنوب سیستان و بلوچستان

توزیع ۴۳۵۰ سبد غذایی حمایتی بنیاد علوی در جنوب سیستان و بلوچستان

ایرانشهر - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از توزیع ۴۳۵۰ بسته سبد غذایی حمایتی بنیاد علوی بین مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

فرهاد دادگر در گفت و گو خبرنگار مهر، اظهار داشت: به منظور رفع سوء تغذیه و نهادینه کردن تغذیه سالم در بین مادران باردار سبد حمایتی بنیاد علوی بین مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه و نیازمند در مناطق روستایی توزیع می شود.

وی افزود:  این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت مادران باردار و شیرده اجرا می‌شود که دو مرحله از آن انجام و مرحله سوم آن در مهرماه سال جاری توزیع می شود که جامعه هدف در این طرح زنان بارداری هستند که از نظر مالی نیازمند هستند و شاخص هایی از قبیل (BMI) کمتر از ۵/۱۸، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۱۰/۵ گرم در سی سی، دو قلویی و بیشتر و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد:  افراد واجد شرایط شناسایی شده در هر مرحله از ماه ۴ بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان هر دو ماه یکبار سبد غذایی دریافت می کنند.

وی گفت : این تعداد سبد غذایی از سوی بنیاد علوی که شامل برنج، ماکارونی، نخود، عدس، تن ماهی، پنیر، مرغ، خرما، روغن و سویا هستند هر دو ماه یکبار در بین افراد واجد شرایط شناسایی شده توزیع شده است.

کد خبر 4726317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha