۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۸:۳۶

مدیر منطقه مدیترانه شرقی WHO مطرح کرد؛

چالش های منطقه مدیترانه شرقی در کنترل بیماری های غیرواگیر

چالش های منطقه مدیترانه شرقی در کنترل بیماری های غیرواگیر

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو)، چالش ها و مشکلات پیش روی منطقه مدیترانه شرقی در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر را زیاد دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر «احمد المنظری» در جریان بازدید از این پژوهشگاه به عنوان مرکز پژوهشی همکار سازمان بهداشت جهانی، گفت: دستاوردهای این پژوهشگاه به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی باید توسط سایر کشورهای منطقه الگوبرداری شود.

وی ضمن دعوت از مدیران پژوهشگاه غدد و متابولیسم برای اعلام دستاوردهای این مرکز پژوهشی در نشست بعدی کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، افزود: در این مرکز برنامه ها و اقدامات نوآورانه ای صورت گرفته که به سیاستگذاران این امکان را می دهد که برنامه ریزی بهتری برای کنترل بیماری های غیرواگیر انجام دهند.

المنظری افزود: پژوهش‌ها و اطلاعات این مرکز درباره بیماری های غیرواگیر از شهرستان‌های ایران باعث می شود بتوان در این پژوهشگاه تفاوت ها را از منظری بالاتر مشاهده کرد. همچنین این پژوهش‌ها به برنامه ریزان شهرستان ها کمک می کند که به اولویت بندی برنامه ها برای کنترل بیماری ها بپردازند.

وی چالش ها و مشکلات پیش روی منطقه مدیترانه شرقی در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر را زیاد دانست و اظهار امیدواری کرد به رغم این موانع، سازمان بهداشت جهانی بتواند با همکاری کشورهایی نظیر ایران و این پژوهشگاه بر مشکلات فائق آید.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو) بر تداوم و گسترش همکاری های متقابل فیمابین بر اساس توافقات قبلی سازمان بهداشت جهانی با این مرکز تاکید کرد. 

در این دیدار، باقر لاریجانی رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، اقدامات انجام شده در راستای توافقات قبلی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با سازمان بهداشت جهانی را تشریح کرد.

وی همچنین در خصوص سیمای بیماری های غیرواگیر در کشور و برنامه های ایران برای مقابله با آنها از جمله برنامه NCD توضیحاتی برای مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و هیات همراه ارائه کرد.

کد خبر 4746000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha