۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۴۲۶۰ تن کود شیمیایی در استان قزوین توزیع شد

۴۲۶۰ تن کود شیمیایی در استان قزوین توزیع شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون چهار هزار و ۲۶۰ تن کود کشاورزی در بین بهره برداران این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی توزیع کود شیمیایی که با حضور معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیران سازمان تعاون روستایی و خدمات حمایتی کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری پنج هزار و ۷۱۸ تن کود شیمایی به استان وارد شده که از این میزان چهار هزار و ۲۶۰ تن برای کشت پائیزه بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی افزود: این میزان کود توزیع شده شامل ۱۷۸۴ تن کود اوره، ۱۸۵۶ تن کود فسفاته و ۶۲۳ تن کود پتاسه است.

خمسه بر لزوم اهمیت و پیگیری بیشتر برای تامین کود مورد نیاز کشاورزی با توجه به اهمیت کشت های پاییزه بویژه گندم و جو و جلوگیری از سپری شدن تاریخ بموفع کشت این محصولات تاکید کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس نیاز محصولات کشاورزی، کودهای مورد استفاده از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تعاون روستایی متناسب با زمان مصرف برای بهره برداران استان تامین شود.

خمسه با بیان اینکه؛ از هم اکنون باید کود اوره برای مصرف سرک مورد نیاز کشاورزان استان تامین شود گفت : در حال حاضر کود اوره و پتاسه به میزان کافی در استان موجود است و همزمان با کشت بین کشاورزان توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تاثیر کود در افزایش راندمان محصول گفت: استفاده بهینه و بموقع از کودهای کشاورزی ۳۰ تا ۳۵ درصد بر افزایش تولید محصول تاثیر گذار است.

وی از کشاورزان و بهره برداران استان خواست: کودهای مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید جهاد کشاورزی تهیه کنند.

در این جلسه برهماهنگی و نظارت بیشتر بر تعاونی ها و مراکز عرضه کود کشاورزی تاکید شد.

کد خبر 4764051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha