۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۲

«فریبا» و «نوروزعموی! زود باموی! یا دیر باموی؟» منتشر شد

«فریبا» و «نوروزعموی! زود باموی! یا دیر باموی؟» منتشر شد

رشت- مجموعه داستان «فریبا» و کتاب «نوروزعموی! زود باموی! یا دیر باموی؟» به نویسندگی «پرویز فکر آزاد» منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه داستان «فریبا»  اثر «پرویز فکر آزاد» شاعر و داستان نویس گیلانی از سوی  انتشارات کاغذ سپید منتشر شد. این کتاب که دربرگیرنده ۲۴ داستان کوتاه به زبان گیلکی است که در ۱۳۶صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

فکر آزاد که در سالهای اخیر برای حفظ و ترویج زبان گیلکی تلاش بسیار کرده است. وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه داستانهای این کتاب دارای بارکد صوتی و شنیداری است و ویرایش اثر را «ماریا آرمیون»  کارشناس ارشد زبان شناسی برعهده داشته است.

وی با بیان اینکه «آرش بدر طالعی» طراح جلد این اثر بوده است، یادآور شد: صفحات انتهایی کتاب واژه نامه ای شامل معنای فارسی تعدادی از واژگان گیلکی نوشته شده و در آوا نویسی واژگان، برای اولین بار، تقطیع واژگانی نیز انجام گرفته که مرز تکواژها و ریشه واژگان را تعیین می کند. این روش که می تواند در کتاب‌های علمی و واژه شناسی برای زبان گیلکی به کار گرفته شود، در مجموعه داستان «فریبا» به عنوان الگو توسط «ماریا آرمیون» ارائه شده است.

مجموعه داستان گلیگی «فریبا» در روزهای اخیر با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

«نوروزعموی! زود باموی! یا دیر باموی؟» عنوان کتاب دیگری از پرویز فکرآزاد است که به زبان گیلکی برای گروه سنی الف، ب و ج  به رشته تحریر درآمده و «صاحبه خانکشی پور» تصویرگری آن را بر عهده داشته است. امکان بهره مند شدن از نمایشنامه صوتی این داستان که اخیرا منتشر شده با استفاده از بارکد درج شده بر آن وجود دارد و به گفته فکر آزاد این اولین اتفاق ادبی شنیداری داستانی صرفا گیلکی برای کودکان محسوب می شود.  

فهیمه دهقانی، شهرام دفاعی و پرویز فکرآزاد نمایش صوتی این اثر را اجرا کرده اند. تهیه و تنظیم موسیقی نمایش را هم علیرضا عباسی بر عهده داشته است. صدابرداری آن نیز در استودیوی حوزه هنری گیلان و توسط «رایکا امینی» انجام شده و تدوین برعهده «جواد اصغری» بوده است.

کتاب «نوروزعموی! زود باموی! یا دیر باموی؟» با بهای ۲۵ هزارتومان در۱۰۰۰ نسخه اخیرا منتشر شده است.

کد خبر 4770870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha