۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

مراجعه ۴۵ هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

مراجعه ۴۵ هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

قزوین- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار و ۴۰۳ نفر به کتابخانه ها و قرائت خانه های این سازمان برای مطالعه و دریافت کتاب مراجعه کرده اند.

محمد درافشانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۸۶ نفر عضو کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هستند و از خدمات کتابخانه های سازمان استفاده می کنند.

وی تعداد کتاب های موجود در کل کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را ۴۹ هزار و ۲۰۸ جلد کتاب برشمرد.

درافشانی بیان کرد: افزایش گنجایش سالن های مطالعه، خرید کتاب براساس نیازسنجی محلی و نیز درخواست مراجعین، افزایش ساعات خدمات دهی به مراجعین واعضاء کتابخانه ها به نسبت سایر کتابخانه های شهر قزوین، افزایش رفاه در ساعات خدمات دهی به مراجعین از عوامل موثر در میزان رضایت شهروندان از کتابخانه های مراکز سازمان فرهنگی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین این سازمان با استقرار ایستگاه های کتاب در محلات مختلف شهر قزوین، دسترسی آسان شهروندان به کتاب را فراهم آورده است.

رئیس سازمان فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت : ایستگاه کتاب چهارراه ولی عصر واقع در ورودی اصلی شهر قزوین به جهت ورود افراد برون شهری به جهت ورود به مرکز شهر، برآورده کردن نیاز فرهنگی این شهروندان را پوشش داده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح عضویت پژوهشگران و محققین، عضویت خانواده با نام طرح کیف وکتاب، عضویت ویژه کودکان و نوجوانان واجرای طرح کوله کتاب و راه اندازی اتوبوس کتاب از دیگر اقدامات شهرداری قزوین در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در سطح شهر قزوین برشمرد.

درافشانی اضافه کرد: همچنین در راستای حمایت از نویسندگان بومی استان به جهت ترغیب و نیز بهره برداری از اندوخته های علمی این عزیزان نسبت به تهیه تعداد ۱۴۰۳ جلد کتاب تاکنون اقدام کرده است.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده است که فرزندانی که در خانواده های اهل دانش بزرگ می شوند، میزان مطالعه و گرایش به کتابخوانی در آنان نسبت به خانواده هایی که تمایلی به کتاب و مطالعه ندارند بسیار بیشتر است. اکثر علما و دانشمندان در خانواده هایی رشد نموده اند که والدین آنان اهل مطالعه و پژوهش بوده اند.

کتابخانه فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س)، کتابخانه اندیشه، کتابخانه خانه فرهنگ محمدیه، کتابخانه خانه فرهنگ شهید نواب صفوی، سالن های مطالعه آیت اله بهجت و سعدی؛ کتابخانه ها و سالن های مطالعه تحت پوشش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است.

کد خبر 4773615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha