۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷

امام جمعه کاشان:

تقسیم بندی موضوعی آیات قرآن مورد پژوهش اساتید و دانشجویان باشد

تقسیم بندی موضوعی آیات قرآن مورد پژوهش اساتید و دانشجویان باشد

امام جمعه کاشان گفت:موضوعی کردن آیات قرآن مانند استخراج آیات درباره اصول دین از جمله توحید و معاد از جمله مواردی است که باید مورد پژوهش اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه قرآنی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالنبی نمازی شامگاه یکشنبه در جمع تعدادی از برگزیدگان مسابقات قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه یکی از کارهای ابتکاری که باید انجام شود موضوعی کردن آیات قرآن است، اظهار داشت: استخراج آیات قرآن درباره اصول دین از جمله توحید و معاد باید توسط اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه قرآنی انجام شود.

 تلاوت قرآن مقدمه برای معرفت شناسی است

وی با اشاره به اینکه قرآن کلام الهی است، ابراز داشت: تلاوت و قرائت قرآن یک نوع مقدمه برای معرفت شناسی است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند خداوند را توصیف کند، تصریح کرد: در روایات داریم که معنای «الله اکبر» این است که خداوند سبحان برتر از آن است که کسی بتواند او را توصیف کند.

عدم وصف پذیری خداوند در نظام توحیدی بر مبنای کتاب و سنت تعریف شده است

وی با اشاره به اینکه عدم وصف پذیری خداوند در نظام توحیدی بر مبنای کتاب و سنت تعریف شده است، افزود: لازم است در دانشگاه ها دانشجویانی تربیت شوند که آگاه به مسائل معرفت شناسی باشند.

منشا تمام گناهان و عبور از خط قرمزها جهل به خداست

آیت الله نمازی با بیان اینکه اگر کسی نسبت به خدا معرفت پیدا کند دیگر گناه نمی کند، بیان داشت: منشا تمام گناهان و عبور از خط قرمزها جهل به خداست.

وی با اشاره به فلسفه خوف در عبادات توسط بنده خدا گفت: کسی که دارای مقام خوف در عبادات شود یعنی نسبت به خدا معرفت پیدا کرده است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه انسان در هر لحظه و هر مکان باید بداند خداوند نظاره گر بر اعمال و رفتارهای اوست، اظهار  داشت: اگر بتوانیم در یک جامعه فرهنگی مثل دانشگاه، دانشجویانی را تربیت کنیم که به این مقام برسند که خداوند را در همه حال ناظر بر اعمال و رفتار خود ببینند در جامعه دیگر کمتر شاهد گناه و معصیت خواهیم بود.

آیت الکرسی نقطه اوج قرآن است

وی با اشاره به روایتی از پیامبر خدا درباره نقطه اوج قرآن ابراز داشت: آیت الکرسی نقطه اوج قرآن است که در روایتی از پیامبر به آن اشاره شده است.

آیت الله نمازی با بیان اینکه وقتی انسان احساس بی نیازی کرد طغیان می کند، تصریح کرد: خداشناسی و معرفت شناسی اصل اول از اصول پنج گانه اعتقادی است.

آیات مرتبط با طب و مسائل پزشکی از قرآن استخراج شود

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن باید بر اساس معرفت شناسی شکل بگیرد، بیان داشت: به دانشجویان و اساتید پیشنهاد می شود آیات مربوط به مباحث طبی و پزشکی را از قرآن استخراج کنند.

کد خبر 4774729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha