۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی برگزار می شود

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان از سوم تا هشتم آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نبی زاده صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی و چهارصدمین نمایشگاه کتاب کشور سوم تا هشتم آذر ماه در محل نمایشگاه جدید بین المللی بیرجند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به روی علاقمندان باز خواهد بود، بیان کرد: همچنین تمهیداتی اندیشیده می شود تا در روزهای پنج شنبه و جمعه نمایشگاه در نوبت صبح نیز فعال باشد.

حضور ۴۶۴ ناشر و نمایندگی نشر در نمایشگاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از حضور ۴۶۴ ناشر و نمایندگی نشر در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۶۴ مورد ناشر و ۲۰۰ مورد نیز نمایندگان نشر از سراسر کشور خواهند بود.

نبی زاده به برپایی ۲۶۲ غرفه در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: از این تعداد نیز ۲۳۰ غرفه برای حضور ناشران و نمایندگان نشر و ۳۲ غرفه نیز برای برنامه های جنبی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از مجموع غرفه های کتاب ۲۰ غرفه مربوط به ناشران استان و مابقی نیز برای ناشران و نمایندگان کشوری خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: کتاب های ارائه شده در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان در موضوعات مختلف عمومی، پزشکی، هنر، حقوق، کودک و نوجوان، زبان انگلیسی و توان یابی خواهد بود.

تخفیف ۳۰ درصدی خرید کتاب

نبی زاده با بیان اینکه کتب ارائه شده در این نمایشگاه با حداقل تخفیف ۳۰ درصدی به فروش خواهد رسید، بیان داشت: ۲۰ درصد این تخفیف ها به صورت بن و ۱۰ درصد نیز توسط ناشران تخفیف داده خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه در ساعت ۱۵ روز یکشنبه سوم آذرماه، عنوان داشت: این مراسم با حضور مدیرعامل مؤسسات فرهنگی کشور  و مدیرعامل خانه کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این مراسم از شش منتخب سومین جشنواره کتاب استان تقدیر و تجلیل می شود.

نبی زاده، برگزاری شب های فرهنگی قاین، فردوس و خوسف، برپایی غرفه کودک و غرفه مشاهیر و مفاخر استان، رونمایی از چندین تازه های نشر استان، تقدیر از نویسندگان فعال در حوزه شهرستان ها را از جمله برنامه های جنبی پیش بینی شده در این نمایشگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه بین المللی بیرجند، بیان کرد: با توجه به فاصله مکان جدید و عدم آماده سازی بخشی از زیرساخت ها دغدغه هایی در این زمینه وجود دارد که در رفع آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: به منظور دسترسی بهتر مردم به محل نمایشگاه سرویس ایاب و ذهاب همه روزه از میدان ابوذر بیرجند هر یک ساعت یک بار آماده حرکت خواهد بود.

کد خبر 4777485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha