۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:

۲۰۰هکتار نهال‌کاری در شهر سمنان انجام می‌شود

۲۰۰هکتار نهال‌کاری در شهر سمنان انجام می‌شود

سمنان - رئیس اداره منابع طبیعی سمنان از آغاز نهضت نهال‌کاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهر سمنان خبر داد و گفت: ۲۰۰هکتار نهال‌کاری انجام می‌شود.

معصومه منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه هم‌زمان با سراسر کشور، با شعار «نهال‌کاری همگانی، برای ایران سبز» در حاجی‌آباد اعلا سمنان نیز این طرح آغاز شد، ابراز داشت: نهضت جنگل‌کاری این شهرستان در وسعت ۲۰۰ هکتار هم‌زمان با کاشت درختانی مانند تاغ و آتریپلکس انجام می شود.

وی افزود: هدف از اجرای نهضت جنگل‌کاری مشارکتی حفظ، احیا و غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی حفظ ذخایر ژنتیکی و افزایش پوشش گیاهی، فرهنگ‌سازی و حساس کردن اذهان مردم برای حفظ و احیای تقویت و غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه در این طرح جلب مشارکت‌های مردمی مورد تاکید است، ابراز داشت: جنگل‌کاری مشارکتی باهدف احیا، غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۴ آذرماه به صورت استانی درمنطقه شرق حاجی‌آباد اعلا صورت گرفت.

منظمی در ادامه اضافه کرد: با توجه اقلیم منطقه تلاش شد تا از بذر و گیاهان بومی منطقه برای این طرح استفاده شود و همچنین معتقدیم بهترین راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی یاری طلبیدن از مشارکت‌های مردمی خواهد بود که این مهم در سمنان به طور جد پیگیری می‌شود.

کد خبر 4789535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha