۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۴

در طی مراسمی

نشان تقدیر دانشگاه دولتی قرقیزستان به رایزن فرهنگی ایران اعطا شد

نشان تقدیر دانشگاه دولتی قرقیزستان به رایزن فرهنگی ایران اعطا شد

دانشگاه دولتی بیشکک به پاس تعاملات و همکاری‌های سازنده و توسعه روابط فرهنگی بین ایران و قرقیزستان، مدال و نشان تقدیر این دانشگاه را به پرویز قاسمی رایزن فرهنگی کشورمان در قرقیزستان اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دانشگاه که اخیرا نام خود را از دانشگاه دولتی علوم انسانی به دانشگاه دولتی بیشکک تغییر داده و هفته گذشته چهل سالگی خود را جشن گرفت؛ از جمله معتبرترین دانشگاه‌های قرقیزستان بوده و مهمترین کانون و مرکز اصلی تدریس و آموزش زبان فارسی در این جمهوری محسوب می‌شود. زبان فارسی از سال ۱۹۹۲ در انستیتو شرقشناسی و روابط بین الملل این دانشگاه آموزش داده می‌شود.

این گزارش حاکی است که، آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های قرقیزستان و به ویژه دانشگاه دولتی بیشکک در طول سال‌های گذشته همواره مورد حمایت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بوده و خود مسئولان دانشگاه نیز بارها این حمایت‌ها را مورد اشاره قرار داده‌اند. در این گزارش آمده است، تعامل و ارتباط سازنده با انستیتو شرقشناسی و روابط بین الملل دانشگاه دولتی بیشکک در طول ۸ ماه گذشته بیش از گذشته مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است.

در مراسم اعطای نشان تقدیر دانشگاه دولتی بیشکک که نورلان بیک بالتابایف رئیس گروه زبان‌های خاورمیانه و خاورنزدیک دانشگاه دولتی بیشکک؛ زلیخا ثقفی زنجانی استاد ایرانی زبان فارسی دانشگاه و همکاران رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند؛ تالاس بیک مشرب اف رئیس انستیتو شرقشناسی و  روابط بین الملل این دانشگاه ضمن اشاره به سوابق  و پیشینه آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی بیشکک و سوابق  همکاری‌ها با سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در طول سال‌های گذشته؛ اظهار داشت: مجموعه کارهایی که در این مدت چندماهه توسط پرویز قاسمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان صورت گرفته است؛ به پاس تقدیر از این تلاش‌ها و همکاری‌های سازنده و فعال شدن تعاملات در حوزه زبان فارسی؛ شورای علمی دانشگاه تصمیم گرفت با اعطای بالاترین نشان دانشگاه از تلاش‌ها و فعالیت‌های او در تقویت تعاملات فرهنگی آموزشی فیمابین تقدیر به عمل آورد.

قاسمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیشکک نیز ضمن تشکر از مدیریت دانشگاه دولتی بیشکک در حمایت از روابط و مناسبات فرهنگی و آموزشی فیمابین و به ویژه حمایت از گروه زبان فارسی این دانشگاه و اعطای نشان، آمادگی خود را برای تداوم و تقویت همکاری‌ها اعلام کرد. وی همچنین خواست و اراده مسئولان ذیربط دو کشور برای تقویت مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها را مورد اشاره قرار داد و نسبت به گسترش و تعمیق  بیش از پیش همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی ابراز اطمینان کرد.

کد خبر 4790509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha