۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵

تمام مدارس نوبت عصر و دانشگاه های اراک به علت آلودگی هوا تعطیل شد

تمام مدارس نوبت عصر و دانشگاه های اراک به علت آلودگی هوا تعطیل شد

اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه های اراک به علت تداوم وضعیت ناسالم هوای این شهر و براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی استان خبر داد.

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی استان که پیش از ظهر امروز(۲۴ آبان ماه) تشکیل جلسه داد، مقرر شد به دلیل تداوم وضعیت ناسالم هوای شهر اراک، تمام مقاطع تحصیلی مدارس اراک در نوبت عصر امروز، همانند صبح، تعطیل اعلام شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی افزود: همچنین عصر امروز تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مراکز توانبخشی اراک نیز تعطیل می باشد.

وی خاطر نشان کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در روز جاری، به علت غلظت آلاینده ها و افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، با شاخص ۱۶۲ به وضعیت نامطلوب و ناسالم برای تمام گروه های سنی رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم، شرایطی است که برای افراد به ویژه کودکان و افراد مسن و بیمار، زیانبار بوده و شهروندان به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری خودداری کرده و یا در صورت ناچار بودن به تردد، حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

کد خبر 4798060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha