۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸

ابراهیمی ترکمان در بازدید از رایزنی فرهنگی ایران در تونس مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی در معرفی فرهنگ ایرانی

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی در معرفی فرهنگ ایرانی

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بازدید از رایزنی فرهنگی ایران در تونس بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو آیسیسکو به تونس سفر کرده است، از رایزنی فرهنگی ایران در این کشور بازدید کرد. در این سفر سید محمد حسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی این سازمان، ابوذر ابراهیمی ترکمان را همراهی می‌کند. 

در ابتدای این جلسه، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس گزارشی از روند فعالیت‌های این نمایندگی فرهنگی در راستای توسعه دیپلماسی فرهنگی ارائه و تاکید کرد: گسترش تعاملات علمی و دانشگاهی، گسترش فعالیت‌های آموزش زبان فارسی، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی، چاپ و انتشار کتاب در قالب طرح تاپ، تقویت صفحات مجازی رایزنی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری از جمله فعالیت‌های این رایزنی در چند ماه اخیر بوده و تلاش برای گسترش بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های مشارکت مؤسسات و مراکز فرهنگی تونس در اجرای برنامه‌های فرهنگی رایزنی در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی‌ترکمان هم در سخنانی، توجه به اصل معرفی دستاوردهای فرهنگی ایران، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود جهت نشر کتب به زبان‌های عربی و فرانسوی، بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی، تقویت تعاملات علمی و دانشگاهی و  توجه به اصل مدیریت فرهنگی در برنامه‌های رایزنی را از اهم وظایف رایزنی فرهنگی ایران در تونس برشمرد و ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از زمینه‌های فراوان موجود در تقویت فعالیت‌های فرهنگی ماندگار و اصیل، گام‌های مؤثرتری در تقویت روابط فرهنگی دو کشور ایران و تونس برداشته شود.

بنابر اعلام این خبر، یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو با هدف تدوین سیاست‌های فرهنگی در جهان اسلام با حضور شماری از وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان آیسیسکو و برخی کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های اسلامی، عربی و بین‌المللی که در زمینه امور فرهنگی فعالیت دارند، برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه اختتامیه تونس پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در شهر فرهنگ تونس برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

کد خبر 4800171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha