۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸

مدیرعامل استارت‌آپ «سیدوک» در برنامه تلویزیونی پایش

مدیرعامل استارت‌آپ «سیدوک» در برنامه تلویزیونی پایش

درخواست آنلاین وکیل حرفه‌ای و مشاور حقوقی با ۱۵۰هزار تومان امکان پذیر شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فردین آقایی هشتجین مدیرعامل سیدوک با حضور در برنامه تلویزیونی «پایش» شبکه یک، به سوالات مجری این برنامه درباره نخستین اپلیکیشن و سامانه هوشمند خدمات آنلاین حقوقی در ایران پاسخ داد.

به گزارش سیدوک، آقایی هشتجین در این برنامه زنده ضمن معرفی و تشریح خدمات اپلیکیشن سیدوک در زمینه‌های درخواست وکیل، مشاوره حقوقی، کارشناس رسمی دادگستری، داورکه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی قابل انتخاب و انجام است، اظهار داشت: یکی از قابلیت‌های سیدوک ارائه مشاوره تلفنی است. مردم می‌توانند با مرکز تلفن سیدوک تماس بگیرند و ما آنها را به گونه‌ای راهنمایی می‌کنیم که خودشان حتی بدون نیاز به وکیل، امور حقوقی‌شان را به سرانجام برسانند. بنابراین این سامانه برای افرادی مناسب است که توان مالی کافی برای تأمین هزینه‌های مشاوره حقوقی و وکیل را ندارند و فقط با پرداخت دقیقه‌ای دوهزار تومان (که در قبض تلفن محاسبه و ابتدای تماس به آنها اعلام می‌شود) مشاوره حقوقی مورد نظرشان را دریافت می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات و فعالیت‌های سیدوک، ارائه مشاوره حقوقی حضوری است و در این فاز، هر کسی که در هر کجا هر معامله‌ای را انجام می‌دهد (خرید و فروش ملک، خودرو، مبل، فرش و…)، یا سند و برگه‌ای را امضا می‌کند (چک، سفته، قرارداد و…) و یا اقدامی می‌کند که ابعاد حقوقی و قانونی دارد (موضوعات ارث، حقوق خانواده، زناشویی، مهریه، طلاق و…)، می‌تواند از طریق اپلیکیشن سیدوک، یک مشاور حقوقی، وکیل آنلاین یا کارشناس خبره دادگستری را در ساعت و مکان مورد نظر خودش انتخاب کند. در این صورت است که وکیل سیدوک فقط با ۱۵۰ هزار تومان، در هر جا که مورد نظر مشتری باشد حضور می‌یابد. این در حالی است که یک ساعت حضور در دفتر وکلا بسیار بیش از این میزان هزینه دربر دارد.

وکلای سیدوک حداقل ۵ سال تجربه و سابقه فعالیت دارند

آقایی هشتجین در پاسخ به این سوال مجری برنامه پایش شبکه یک صدا و سیما که «شما چه اعتماد و اطمینانی درباره کیفیت خدمات‌تان به مردم می‌دهید؟» اظهار داشت: افرادی که در سیدوک به مردم خدمات حقوقی ارائه می‌دهند وکیل هستند، به تأیید کانون وکلا رسیده‌اند، حداقل ۵ سال سابقه وکالت دارند و از فیلترهای حرفه‌ای سیدوک عبور کرده‌اند. بنابراین مردم می‌توانند با خیال راحت آنها را انتخاب و دعوت کنند. حتی در پایان کار، از مردم نظرسنجی می‌کنیم و اگر کیفیت مشاوره و خدمات یکی از وکلای ما مناسب نباشد، این موضوع را ریشه‌یابی می‌کنیم و در صورت لزوم آموزش‌های لازم به آن وکیل ارائه می‌شود. در نهایت با توجه به اینکه هدف اصلی ما جلب رضایت مردم با بهترین خدمات است، از گزینه قطع همکاری با وکلا و مشاورانی که توان ارائه خدمات مطلوب را ندارند، استفاده خواهیم کرد.

درخواست آنلاین وکیل در زمان و مکان انتخابی مشتری

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از خدمات اصلی ما این است که به افرادی که در دادگاه و محاکم و مراجع قضائی و حقوقی قصد طرح دعوا یا دفاع از خود را دارند، وکلایی را از طریق اپلیکیشن سیدوک معرفی می‌کنیم؛ به این صورت که شهروندان عزیز می‌توانند وکیلشان را با هزینه بسیار اندک در هر مکان و زمانی که مایل هستند ملاقات کنند و همه این موارد در اپلیکیشن ما قابل ثبت، درخواست و پیگیری است.

مدیرعامل سیدوک تصریح کرد: در سیدوک خبری از حق الوکاله‌های نجومی و سنگین نیست و هزینه‌ها به گونه‌ای است که با توان مالی و شرایط اقتصادی خانواده‌های ایرانی تناسب دارد. هدف ما این است که هیچ فردی به خاطر ترس از هزینه‌های بالای وکالت و یا توان مالی اندک، از پیگیری حقوق خود در مراجع قضائی منصرف نشود و بلکه با اطمینان و امیدواری، به راحتی و به صورت آنلاین درخواست وکیل بدهد. البته حق‌الوکاله اندک در سیدوک به معنای کاهش کیفیت خدمات و فعالیت‌های حقوقی نیست چراکه بررسی‌های ما نشان می‌دهد که وکلای سیدوک کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و با قدرت و تسلط و دلسوزی مشغول پیگیری خواسته‌های مردم هستند.

مسئولیت اجتماعی ما ارتقای دانش حقوقی مردم است

آقایی هشتجین همچنین در پاسخ به این سوال که «این ایده (ایده سیدوک) برای راه‌اندازی سامانه هوشمند و آنلاین خدمات حقوقی، چگونه به ذهن‌تان خطور کرد؟» گفت: من در سال ۱۳۸۱ فعالیتی را به صورت شراکتی آغاز کردم اما شریک کاری‌ام سرم را کلاه گذاشت و با توجه به اینکه توان مالی برای استفاده از وکیل و مشاور حقوقی نداشتم نتوانستم حق و حقوقم را پیگیری کنم. البته خودم دست به کار شدم و بدون وکیل اقدام کردم که به خاطر آگاه نبودن به مسائل حقوقی و قانونی، توفیقی در اثبات موضوع نداشتم. بنابراین همه زندگی‌ام را از دست دادم و برای اینکه از نو فعالیت کنم، مبلغی را از مادرم قرض گرفتم. بعد از آن موضوع همیشه به این مساله فکر می‌کردم که چطور می‌توانم به مردم کمک کنم که مثل من به خاطر نداشتن توان مالی کافی، سرشان کلاه نرود و بتوانند با پرداخت مبلغ اندک از وکیل و مشاور حقوقی استفاده کنند.

مدیرعامل سیدوک تاکید کرد: تا به حال چنین ایلیکیشنی در زمینه وکالت، داوری، کارشناسی دادگستری و مشاوره حقوقی وجود نداشته و سیدوک نخستین ایده‌ای است که در این باره محقق شده است. با این حال من آماده هستم که تجربه و توان فکری و مشاوره‌ای خود را در اختیار مردم عزیزم قرار دهم. چراکه هدف و مسئولیت اجتماعی ما «ارتقای آگاهی و دانش عمومی در زمینه مسائل حقوقی و قانونی» است تا از این طریق هیچ هموطن ایرانی به خاطر ناآگاهی از تبعات حقوقی و قانونی، درگیر مشکلات کوتاه‌مدت و بلندمدت نشود، چک یا سفته‌ای را امضا نکند و یا تحویل نگیرد، هیچ سند یا قرارداد خرید و فروش و اجاره و شراکتی را بدون اطلاع کافی از موضوعات حقوقی و قضائی امضا نکند و هیچ کالا و محصولی از جمله فرش دستباف، مبل، خودرو، مسکن و… را بدون هماهنگی با کارشناس رسمی مربوطه و بدون اطلاع از اصالت محصولات و خدمات خریداری نکند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4803357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha