۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳

توسط انتشارات آبنوش؛

مجموعه‌شعر «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» منتشر شد

مجموعه‌شعر «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» منتشر شد

مجموعه‌شعر «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» سروده عابدین پاپی توسط انتشارات آبنوش منتشر و راهی بازار نشر شد.

عابدین پاپی در گفتگو با خبرنگار مهر، از چاپ مجموعه‌شعر جدید خود خبر داد و گفت: «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» مجموعه جدیدم است که اشعارش از بافتار زبانی و عناصر شعر دهه ۸۰  از قبیل آشنا زُدایی و چند صدایی بهره‌مند هستند و به‌تازگی توسط انتشارات آبنوش منتشر شده است. اشعار این‌کتاب درون‌مایه انتقادی‌اعتراضی و در زوایایی هم، من طبیعی و من انسانی دارند.

وی افزود: من سرودن شعر نو را با شعر نیمایی شروع کردم و به شعر سپید و آزاد رسیدم. سبک نوعی شیوه و روش است که باید هم در زبان شاعر و هم در موسیقی معنایی شعر ایجاد شود و بستگی به رویکرد شاعر دارد که نظر خود را به چه منظری معطوف کند که با روحیات جامعه سازگار باشد.

این‌شاعر در ادامه گفت: اغلب اشعار «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» با رویکرد طبیعت‌گرایانه و تبعیت از منظری طبیعی سروده شده‌اند. استعاره‌مندی و توجه به بافت‌مندی‌هایی آشنازدایانه در قالبی نو با زبانی فرآرونده، مساله‌ای است که در ظاهر و بیرون این‌شعرها خود را نشان می‌دهد. همچنین چون صنعت واژه‌گزینی در شکل‌گیری زبان مهم است، در این‌کتاب، از واژگانی استفاده کرده‌ام که قدرت تقابل و تفاهم با هم را برای رسیدن به زبان و معنایی تازه داشته باشند.

پاپی در پایان گفت:‌ گرچه عمر شعر نو در ایران، به یک قرن می‌رسد اما تولیدات ادبی فرآرونده‌ای را در این‌زمینه مشاهده می‌کنیم که با بافت‌مندی‌هایی متفاوت در دایره زبان و ادبیات فارسی تولید شده‌اند که این مهم به منزله تأثیرگذاری و تأثیرپذیری این ژانر شعری در دایره ادب و فرهنگ ایران است.

کد خبر 4832277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha